Olenpas kömplö, onhan siihen jo totuttu
Eihän sitä laturia enää tarvi mitata; koska se sulake palaa heti virrankytkennän jälkeen, sehän osoittaa sen, että laturi on sökö. Hajonnut silloin kun sulake on palanut= B+ johdin on katkennut laturin pyöriessä, tämän takia laturin johdossa ei ole sulaketta, koska se sulake ei tosiaankaan suojaa laturia vaan hajoittaa sen.
Voihan tuon laturin korjatakin, mutta reilulla satasella saa uuden ja kun firmojen tuntihinta lienee 70-90, niin korjaus tullee ehkä kalliimmaksi kuin uusi???
Tuosta kytkentäkaaviosta ja mötiköiden nimistä;
Solenoidi on startin päällä oleva mötikkä, sen liittimeen tulee akulta/pääkytkimeltä 35-70mm2 starttikaapeli, riippuen startin koosta.
https://www.google.fi/search?q=starttim ... vWkYmWM%3A
toisen viestin toisessa kuvassa pikkusormen yläpuolella on hehkun etuvastus, se johon sininen(alimittainen) johdin menee.
Etusormen yläpuolella , sinisen johdon toisessa päässä on hehkun rele
Tässä parempi kuva; on startin rele. Isohkon startin solenoidin tarvitsema vetovirta on niin suuri, että virtalukko ei kestä, joten virtalukko ohjaa ko relettä. Luulen, että se valkoinen punaviirunen johto tulee virtalukolta ja ruskea menee startin solenoidille, kuten kytkentäkaaviosta ilmenee.
Kytkentäkaaviosta puuttuu hässäkälle tuleva syöttö, sehän on oltava samassa navassa releellä mihin se B+ laturilta tulee jotta lataus on voinut yleensäkään toimia=yhteys laturilta akulle
Johtimista; hehku- sekä starttireleelle pitäisi tulla ainakin 10mm2 syöttö, että jännite ei putoaisi tarpeettoman alas (luulen, että nyt johdot on lämmenneet jonkinverran?)
b+ johdin on laturin päästä ehkä juuri ja juuri riittävä kun on pienitehoinen 40-60A laturi, mutta sekin muuttuu sulakkeen jälkeen ohuemmaksi!
Jos ja kun tulee uusi ehkä tehokkaampi laturi tulee johdon olla ainakin 10mm2, myös sen - johtimen
Laturin + johto pitää olla yhtäjaksoinen esim sinne startin kaapeliliittimeen asti.
Villi arvaus; koska konetta on starttailtu erittäin vajaalla akulla, sen seurauksena solenoidin kärjet viottuneet eikä sähkö enää kulje startille=myös starttiremontti edessä.
Koska sählöteho, isolla startilla jotain 3-4kw on virran ja jännitteen tulo, akun ollessa tyhjä ja jännite alentunut virta kasvaa ja jopa sulattaa solenoidin kärjet tai itse startin ! 8\