Moi!
Kävin sitten venemessuilla mutta kotiin en tuonut muuta kuin muutama dipoliantenni autohin ja veneeseen. Niin, ja sitten aivan hirvittävä kasa iltalukemista

Kuvassa näkyy noin puolet kasasta...
Kun vihdoin löysin oikean hallin, missä oli varusteita ja sensellaista, aloin käymään kaikki ständit läpi. Kysyin kaikenlaista pilssipumpuista,mmutta minulle tuli sellainenfiilis että kaikki oikeat ja osaavat myyjät olivat jo viiknloppua viettämässä. Eihän siinä mitään vikaa ole että saa kauniiden naiste kanssa jutella "pumppauksesta" ym, mutta olin todella toivonut että olisin saanut vähän apua pumppuvalinnoissa. Suurin osa vastauksista oli että " joo, kyllä puuveneessä,olisi hyvä olla pilssipumppu".
Olin toivonut että koko ostoslista olisi selvillä ja että olisin nyt voinut lähettää listani ympäri ämpäri ja sitten vain valinnut edullisimman päältä.
Sain yhden hyvän vinkin ja se oli nettikauppa Ruotsissa nimelta:
http://www.hjertmans.se
Sieltä kuulemma edulliset hinnat ja lähetys vikkelä.
Eli en ole yhtään sen viisaampi kuin eilen, mutta paljon köyhempi :(
Matkat, ruokailut ja liput teki 180€. Sillä olisin saanut jo kaksi superpumppua...
Ja takaisin pumppuihin, miten ne kannattaisi mitoittaa? Kannattaako laitta pokkana vaan niin iso ja kallis kuin mahtuu ja on varaa ja sitten toinen varaksi, vai onko se han turhaa? Minulle näytettiin joka ständissä tuollaista minipumppua joka puolet 0,33 l tölkkin kokoinen...
Tuli muuten mieleen tuossa että Blue sealla on uusi tupla-usb pistorasia, 1039, jossa suurin latausvirta on 5V/4,8 A. Kaikissa muissa mitä olen nähnyt on 5V/ 2,1A. Mitä tämä ero käytännössä tarkoittaa ja mihin se vaikuttaa? Niin, ja onko latausvirta ja ulosotto sama asia?
Täytyy muuten todeta että joko tällä sivustolla on todella hiljaista tai sitten minun ongelmani eivät kiinnosta paljon ketään...

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.