Volvon mittariongelma

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Mursu
Viestit: 3
Liittynyt: 18.05.2015 18:38

Volvon mittariongelma

Viesti Kirjoittaja Mursu » 18.05.2015 18:50

Vanhasta Volvon MD3B koneesta posahti laturi viime kesänä ja sain soviteltua Motonetin tarvikelaturin sen tilalle. Ongelmaksi muodostui, että kierroslukumittari meni mykäksi, sekä lämpömittari alkoi näyttään höpöjä. Aluksi nousee normaalin oloisesti, mutta nousee sitten ihan tappiin asti. Saakohan noita mittareita mitenkään enään eloon vai löytyiskö ratkaisu uusista tarvikemittareista?

Avatar
Qubik
Viestit: 747
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Viesti:

Re: Volvon mittariongelma

Viesti Kirjoittaja Qubik » 19.05.2015 7:39

Tarvikelaturista pitäis löytyy myös se W nasta, mihin menee kierroslukumittarin karva. Silloin mittari toimii. Ilman sitä ei. Myös lämpömittarin oikottelu osviitta siihen et kytkennöissa jotain meni poskelle.
http://puup22paatti.blogspot.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mursu
Viestit: 3
Liittynyt: 18.05.2015 18:38

Re: Volvon mittariongelma

Viesti Kirjoittaja Mursu » 19.05.2015 9:40

Kytkennät pitäis olla oikein ja kierroslukumittari on kytketty W-nastaan. Mittasin vielä varmuuden vuoksi voltit siitä ja oli aivan oikein.

Avatar
Vanerimies
Viestit: 8
Liittynyt: 02.08.2006 9:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Volvon mittariongelma

Viesti Kirjoittaja Vanerimies » 19.05.2015 10:00

Moi, ainakin minulla MD2B:ssä alkuperäinen kierroslukumittari ei ole kytketty laturiin vaan omaan anturiinsa joka on mekaaninen. Tai oli, alkuperäisistä kytkennöistä ei ole enää kiinni kuin virtalukko.

Mursu
Viestit: 3
Liittynyt: 18.05.2015 18:38

Re: Volvon mittariongelma

Viesti Kirjoittaja Mursu » 19.05.2015 10:28

Tuo oli kytkettynä alkuperäiseen laturiin ja pelasi ihan normaalisti.

Vastaa Viestiin