Sivu 1/1
W1 Wiku dynastartilliseksi
Lähetetty: 09 Maalis 2005 17:43
Kirjoittaja MikaR67
Minulla on 69 mallinen veivikäynnisteinen W1 Wickström.
Olkaapää alkaa olemaan niin kulunut, että nyt tarvisisi alkaa sunnittelemaan starttia moottorin käynnistämiseen, jotta veneily jatkuu vielä tulevinakin vuosina.
Käsittääkseni moinen asennus onnistuu jotain osia vaihtamalla...
ainakin vauhtihiulun päällä oleva koppa pitää vaihtaa oikeanlaiseksi ja mittaristo ja dynastartti pitää laittaa.
Mitä muuta pitää tehdä / ottaa huomioon.
Kaikki vinkit, neuvot ja osa tarjoukset ovat tervetulleita myös suoraan mailiin :
mika.ranta@gmail.com
ps. myös kaikki vara-osat moiseen myllyyn kiinostavat.
dynastartti vanhaan moottoriin
Lähetetty: 09 Maalis 2005 18:04
Kirjoittaja hkhk
Dynastartista
Olen myös kiinnostunut saamaan käytännön neuvoja. Tähän saakka olen luottanut veiviin. Silloin ei ole huolta purkautuvista akuista ja hapettuvista osista. Mutta nyt, kun mukaan tulee muita henkilöitä, olisi kiva, jos hekin saisivat koneen käymään.
Veli-Matti ja muut varmaan tietävät.
Lähetetty: 09 Maalis 2005 19:52
Kirjoittaja pontso04
vauhtipyöräkin pitäisi vaihtaa sellaiseksi, jossa ura hihnalle. ostin latauksensäätimen, startinreleen ja virtalukon varaosaliikkeestä. mittaristo ei mulla ole kytketty mitenkään muuten, kun akkuun. tossa wiken manuaalissahan on alkuperäiset kytkentäkaavat, mittaristonkanssa tosin.
Lähetetty: 09 Maalis 2005 20:44
Kirjoittaja MikaR67
Jaahans...
Taitaa mennä niin vaikeaksi, että olisiko parasta vaihtaa koko mötti ?
Mitenkäs kun tässä mallissa on muista Wikuista poikkeava magneettokin ?
Vaikuttaako se tuollaiseen stunttiin jotenkin.
Nooh...jos niitä osia alkaa löytymään kohtuu hintaan ja muutos on mahdollinen,
niin mikäs estää ryhtyä alkamaan "startittamaan" Wanhaa,
mutta todella hyvä kuntoista konetta ?
Yrittänyttä ei panna ja kaikkea paitsi omaa äitiä pitää kokeilla kerran elämässä...vai mitenkäs se men ?
Lähetetty: 09 Maalis 2005 21:00
Kirjoittaja pontso04
ei se ole mikään paha homma, enkä tiedä onko tota vauhtipyörää pakko vaihtaa??jos startti on suorassa, niin kait se remmi siinä pysyy ja pitää?Moottorin päälle konekoppa, niin ei tarvi sitä vauhtipyöränkoteloakaan toisenmallista. ei mullakaan alunperin starttia ollut.Ei kait sillä sytkällä ole merkitystä, onko se laukasumagneetto vai virranjakaja malli.
Lähetetty: 09 Maalis 2005 22:57
Kirjoittaja Veli-Matti
Ei sillä startin kannalta ole mitään merkitystä onko magneetto vai virranjakaja. Toimiva magneetto on siitä hyvä että akkujen tyhjentymisestä ei ole haittaa - koneen saa käyntiin käsipelilläkin. Jos magneettoon ei ole varaosia tai vaihtomagneetoa niin hyvä olisi olla mukana ulkopuolinen puola ja tulpanjohdon pätkä ja jonkun verran johtoa että magneetosta saa tehtyä tarpeen vaatiessa jakajan.
Koneistustunti maksaa sen verran (jos ei itse sorvaa) että halvemmaksi taitaa tulla jos ostaa valmiiksi hihnaurallisen vauhtipyörän - Wikumiehellä on melko varmasti tai hän ainakin voi kertoa vinkkiä mistä saa.
ps. karilla kerran kesässä pitää mielen virkeänä ;)
Lähetetty: 10 Maalis 2005 13:49
Kirjoittaja MikaR67
Selevä se sitten on.
Ei muuta kuin haalimaan osia moista operaatiota varten...jostain ?
Olisi vain kiva kuulla jonkun omakohtaisia kokemuksia, eikä vain mutua
Lähetetty: 10 Maalis 2005 14:30
Kirjoittaja pontso04
katsoppas myyntiosastolta, siellä wikumies myy wikkeen osia mm.dynastartti oli 75e! Varmaan löytyisi vauhtipyöräkin.Loputhan onkin enään pientä sähkötyötä.Suosittelen ehdottomasti dynan asennusta,jos on sytkä hieman pielessä, ei lennä enään käynnistinveivit pitkin venettä/järveen..Ei sillä että olisi niin käynyt, mutta mahdollista olisi:)