Wallas 2400

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Jampe9
Viestit: 138
Liittynyt: 09.02.2011 16:58
Paikkakunta: Monåfjärden

Wallas 2400

Viesti Kirjoittaja Jampe9 » 09.03.2014 21:12

Löytyiskö keneltäkään winkkiä seuraavaan probleemaan:

Wallas 2400 syttyy normaalisti ja lämpeneekin kyllä. Ongelma on siinä kun lämpö(poltin) ei pysy päällä kuin max. n. 5 min. Kone kyllä naksuttaa eli pumppu toimii (?) mutta puhaltaa kylmää. ???

Kevät näyttää siltä että pian saa alkaa veneisiin kevättöitä tekemään ja tuo laite saisi olla kunnossa kun on vielä suht. kylmiä öitä yövyttäväksi ilman lämmitintä...

Pellis
Viestit: 434
Liittynyt: 10.09.2007 20:57
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Wallas 2400

Viesti Kirjoittaja Pellis » 12.03.2014 0:39

Kokeile siitä päädystä onko lämpösuojakytkin jotenkin viallinen. Minulla ilmeni aikanaan samaa vaivaa kun kyseinen näpykkä oli kovettunut ja ei pysynyt päällä, kuten piti. Tarvittaessa tuon voi ohittaa (mikäli vika on siinä lämpösuojakytkimessä, eikä oikeasti ylilämmössä). Kytkee vain ne kaksi piuhaa vaan yhteen tai painaa nappia kokoajan pohjaan jollain tikkukikalla. Tarkkaile kuitenkin vieressä onko tuossa oikeasti jokin lämpöongelma, ettei vene pala! Vaihda myös polttoaine. Siellä voi olla vettä joukossa. Perushuoltosetinkin tuohon onnistuu vaihtamaan itse, kunhan seuraa ohjeita. Wallas on ihan helppo korjata itse. :) (Eberiä ei tarvitse kuitenkaan juuri korjailla.)
Oksa on puun kukkanen.

Vastaa Viestiin