LOKI

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Avatar
ms.venla
Viestit: 1017
Liittynyt: 29.10.2009 22:43

LOKI

Viesti Kirjoittaja ms.venla » 17.02.2013 16:27

Satuin saamaan ilmaiseksi lokin jonka merkki on idea ja valmistusmaa saksa. Alue on 0-12kn. Onko kenelläkään tietoa mistä saisi tuohon anturin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

rickenbacker
Viestit: 175
Liittynyt: 02.03.2010 5:32

Re: LOKI

Viesti Kirjoittaja rickenbacker » 21.02.2013 0:56

Minulla on tuollainen ja se anturi on mallia "siipiratas", siinä rattaassa on magneetit, eli antavat pulssia -> saattaisi toimia mikä tahansa vastaava anturi. Mulla anturista jostain syystä kuoleentui kaksi magneettia ja mittari näytti tasan puolet nopeudesta. Vaihdoin itse uudet magneetit ja taas toimi. n.15vuotta sitten siipiratas sai siipeensä nostossa ja silloin ainakin varaosa-rattaan sai Vene-Porin kautta. Tuossa mittarissa on vielä se hyvä puoli että siinä on nopeuden näytön hienosäätöpotikka siellä takana. Saa GPS:n mukaan säädettyä myös mittarin näyttämään oikein. Ps. Onpa vähän ajettuja maileja.

Avatar
ms.venla
Viestit: 1017
Liittynyt: 29.10.2009 22:43

Re: LOKI

Viesti Kirjoittaja ms.venla » 21.02.2013 12:33

Kiitos tiedosta, katsoin juuri netistä ja Vene-Pori on vielä olemassa, täytyy ottaa sinne puhelu. Joo ei ole paljon tullut mittariin maileja. Sain venerannassa yhdeltä mieheltä sen, koska luuli sitä käyttötunti mittariksi ja oli roskiin laittamassa, se oli saanut sen vaihtomoottorin mukana, oli mittaripanelissa kiinni. Onkohan tuo punainen ledi tuossa mittarissa valoksi tarkoitettu, vai mikä sen tarkoitus on.

rickenbacker
Viestit: 175
Liittynyt: 02.03.2010 5:32

Re: LOKI

Viesti Kirjoittaja rickenbacker » 26.02.2013 16:04

Se punainen ledi vilkkuu anturin pulssin tahtiin. (käytännössä palaa koko ajan veneen liikkuessa, mateluvauhdilla saattaa vilkkua) Siitä nyt ainakin näkee pyöriikö anturi, vai onko jumissa. Sen mittarin takana, olisko ollut yläreunassa, on ulosvedettävä "pesä" jossa varsinaisen mittarivalon polttimo on kiinni.

Vastaa Viestiin