Teollisuudessa noilla flättänäpihdeillä ei tee mitään. ensinnäkin niissä ei ole minkäänlaista varmistusta että crimppaus tulee oikeaan tiukkuuteen-> crimppausliitoksessa kuparin krymppääntyminen oikein on tärkeää. noissa pihdeissä on puristus alue luokkaa 5mm (kuvan perusteella) kun oikeasti on n.10mm ja kolmella puristuspinnalla (pellamon kuvissa oikean näköiset), JST merkkiset taisi maksaa alv0 220€ ja abiko merkkiset 200€ muutamia vuosia sitten. mutta kyllä noilla itselleen voi värkkäillä jos ei ole niin nuukaa
kuten ylläkin jo mainitsi osan, tässä muutama tipsi hyvään lopputulokseen:
-ei tinauksia veneen liittimiin/piuhoihin
-suorat piuhat ilman välilitoksia taululta käyttökohteeseen
-jos mahdollista käytetään tinapinnoitteista kaapelia (tinned)->eivät hapetu...ikinä
-enempi neliöitä...vähempi häviöitä. kupari on halpaa
-käytetään hiertäviä kytkimiä, esim nokkakytkimet-> jokakerta kontaktipinnat putsaantuu eivätkä oksidoidu
-viimeisenä muttei vähäisempänä suosittelen riviliittiminä jousiliittimiä koska se on ainut tapa saada kaasutiivis varma kontaksi joka ei tärinässäkään löysty kuten ruuviliittimet löystyvät.
jne. jne. kunnon työkalut.. jne.
kirjoitin joskus jotain juttua venesähköistä tänne.. on kauan ja tais jäädä keskenkin
ja entisestä elämästä kokemusta kyllä löytyy piuhoista ja liitäntä teknologioista.. vaativien kohteiden tehoelektroniikkatuotteiden johtosarja spesialisti 12vuotta . design, soursing jne..
ps. mm. nortlingillä tosi siisti ja laadukkaan oloinen sähkötaulu veneessä.. en missään nimessä väheksy hänen tai muiden asennuksia. tuon vain tietoisuuteen asioita joilla voidaan saavuttaa maksimaalinen lopputulos. on kunkin oma asia kuinka taaplaa ja aina ei ole kaikkea järkevää näin edes tehdä. hintakin voi nousta esteeksi jos hankintakanavat on huonot.