wallas 3200 pumppu

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
eräs
Viestit: 38
Liittynyt: 10.08.2011 22:14

wallas 3200 pumppu

Viesti Kirjoittaja eräs » 10.08.2011 22:21

hei, käykö wallas 3200 lämppäriin joku "varaosapolttoainepumppu" vai onko ostettava alkuperäinen wallas fc4 pumppu?

Avatar
vilreu
Viestit: 83
Liittynyt: 19.05.2010 1:31
Paikkakunta: Raisio

Re: wallas 3200 pumppu

Viesti Kirjoittaja vilreu » 11.08.2011 1:27

Vie se vanha korjattavaksi. En usko, että hirveän helposti löytyy sopivaa korvaajaa.
Kuva

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Re: wallas 3200 pumppu

Viesti Kirjoittaja Ande » 11.08.2011 12:04

Suosittelen lämpimästi!
http://www.nallenvenehuolto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
E mare libertas

eräs
Viestit: 38
Liittynyt: 10.08.2011 22:14

Re: wallas 3200 pumppu

Viesti Kirjoittaja eräs » 13.04.2012 15:44

tähän palaan vielä.

tilasin uuden fc4 pumpun ja vaihdoin sydämen yms polttimen kuluvat osat. uusi pumppu on paljon hiljaisempi. Suurin ongelma oli polttimen lopullinen asennus takaisin laitteen poltinrunkoon; sen asennus on todella tarkkaa, eikä onnistunut minulta käyttöasennossa käyttöpaikallaan. asentelin ainakin 20 kertaa, ennekuin tajusin miksi Wallas ei syttynyt tai sitten se paukahti, yms... ja luonnollisesti epäilin ja selvittelin kymmentä muuta vikaa sitä ennen...

Että jos joku temppuilee Wallaksen kanssa, niin polttimon asennus laitteeseen kiinni kannattaa tehdä pöydällä laitteen ollessa ylösalaisin, ja "kieli keskellä suuta". eikä se ensikerralla välttämättä onnistu näinkään, ainakin minä "harjoittelin" paljon... Luin kyllä monestakin ohjeesta että laite kannattaa ottaa huollon ajaksi ja kääntää pöydälle nurin perin, mutta kun syytä ei ohjeissa kerrottu niin oletin että polttimen asennus on vain ergomisempaa pöydällä. en ymmärtänyt että paikallaan kasaus on mahdotonta, ainakin minulle... Ohjeissa oli kyllä mainittu että polttimen huopien ja sydämen yms asennuksen suhteen tulee olla tarkkana ja annettu hyvät ohjeet niihin, mutta minusta niiden toleranssi oli ihan eri luokkaa kun itse polttimen lopullinen asennus poltinkoteloon. eli pelkän sydänpaketin kasaus, pumpun vaihto ja koko laitteen säätö oli kuitenkin se helpoin homma...

toivottavasti jollekulle vinkistä on apua.

Vastaa Viestiin