Brooke's & Gatehous -mittarien varaosia?

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
janneimpio
Viestit: 41
Liittynyt: 04.01.2006 21:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Brooke's & Gatehous -mittarien varaosia?

Viesti Kirjoittaja janneimpio » 25.07.2011 11:20

Puupurressani on aika monipuolinen kokoelma B&G-valmistamia analogisia mittareita, mm. tuulimittarit, loki ja nopeus. Mittarit ovat päällisin puolin kunnossa, mutta eivät toimi viottuineiden anturien vuoksi. Ajatuksena olisi nyt elvyyttää vanhat mittarit henkiin.

Tietääkö joku, saisiko Suomesta jostain varaosia tai vastaavia lokiantureita/tuuliantureita oheisen valmistajin vanhoihin mittareihin. Mittarit ovat arvioni mukaan 70-luvulta. Netistä olen löytänyt muutamia yksittäisiä myytävänä olevia mittareita. Tai olisiko jollain mittarien vaihdon yhteydessä jäänyt varaosia nurkkiin. Uusien osto ei ole nyt ensimmäisenä mielessä.

Tuossa hieman osviittaa mittareista:

Classic Gear -mittarit:

http://www.myleselectronics.com/gallery06.html" onclick="window.open(this.href);return false;

T. Janne

Viilari
Viestit: 101
Liittynyt: 21.07.2009 11:16

Re: Brooke's & Gatehous -mittarien varaosia?

Viesti Kirjoittaja Viilari » 26.07.2011 12:38

Mulla on muistikuva,että joku suurempi valmistaja osti B&G:n,yritä etsiä jostain englantilaisten nettipalstalta.Mulla itselläni on B&G Homer suuntimavastaanotin+diginäyttö,laadukkaampaa siviilielektroniikkaa ei ole vastaan tullut,laitteet on ällistyttävän hyvin tehtyjä.Esim laitteiden kotelo on n 5 mm vahvaa alumiinivalua joka on päällystetty 1 mm muovikerroksella,piirilevy on kooltaan tupakka-askin luokkaa,silti tehty 3 mm
lasikuitulaminaatista (FR 4) ja kaikissa käyttökytkinten akseleissa tuplat o-renkaat.Nuo kannattaa elvyttää jos suinkin mahdollista.
Muok: http://www.myleselectronics.com/bgmanuals06.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Floridan pojilla voisi olla.
29.7 Eikö niitä vanhoja antureita saa kuntoon ? Yleensä niissä kaapelit hajoavat näkymättömästi,todennäköisesti kaapelin vaihdolla tulevat kuntoon.

Vastaa Viestiin