Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
-
pellamo
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Viesti
Kirjoittaja pellamo » 19 Huhti 2010 22:35
Pääteholkit puuttuu piuhojen päistä eli piuhat surrattu liittimeen,,
Järjestys lähinnä näennäinen varsinkin kun liian pieniä riviliittimiä käyttäessä joutuu lenkitteleen ja asennuksesta tulee massiivisemman näköinen kuin olisi tarkoituksenmukaista
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ei vaankaan....ihan pikkunätti asennus

Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 19 Huhti 2010 22:54
Eipä vaan löydy nyt eikä myöskään tulevaisuudessa.
Ja jos alkaa näyttämään siltä että johtoja alkaa olemaan yhtä paljon niin jätän periaatteesta sen yhden pois että on vähemmän
Jos laskin oikein miinusjohtimiakin lähtee kuutisenkymmentä ja käsittääkseni jokainen eri kulutuskohteeseen...
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 19 Huhti 2010 23:20
En minäkään tuollaista kasaa hyväksyisi, minulla menee automaattisulakkeiden kautta 10
toimintoa ja siinäkin on ihan tarpeeksi.

Pilssipumput suoraan akuilta. Samoin käynnistyssydeemit, taitaa siellä kyllä olla joku rele välissä ennen painonappia, kun se viime kesänä renasi saaressa.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Northling
- Viestit: 2767
- Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:16
- Paikkakunta: Pori
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Northling » 20 Huhti 2010 00:06
pellamo kirjoitti:Pääteholkit puuttuu piuhojen päistä eli piuhat surrattu liittimeen,,
Järjestys lähinnä näennäinen varsinkin kun liian pieniä riviliittimiä käyttäessä joutuu lenkitteleen ja asennuksesta tulee massiivisemman näköinen kuin olisi tarkoituksenmukaista
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ei vaankaan....ihan pikkunätti asennus

Olet oikeassa, miinuspuolen johtimesta nro 36 on unohtunut pääteholkki pois kun tein 2. pilssipumpun asennuksen rannassa ja pääteholkit oli kotona. Pitääpä korjata tuokin. Kaikissa muissa kyllä on pääteholkit.
Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
vanhami
- Viestit: 507
- Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja vanhami » 21 Huhti 2010 20:48
Aloin tekemään tämän keskustelun innoittamana perus veneen sähkökaaviota.
Sitte tulikin parempaa tekemistä. Ehkä joku päivä sitten.
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 21 Huhti 2010 21:30
Joku roti pitää olla - aina pitää hoitaa tärkeimmät asiat ensin

-
pellamo
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Viesti
Kirjoittaja pellamo » 21 Huhti 2010 22:29
Ei meillä sähköistä tarvi huolta kantaa muutenkaan......Sitähän meillä on kohta myydä asti
ku pari ydinvoimalaa saahaan lisää.Moppitukka lupasi telkkarissa että erityisesti vain ja ainoastaan KAIKKI voittaa
Perhanan hienoo ku perämerikin pysyy kohta auki ympäri vuoden....jesss
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 22 Huhti 2010 08:39
vanhami kirjoitti:Aloin tekemään tämän keskustelun innoittamana perus veneen sähkökaaviota.
Sitte tulikin parempaa tekemistä. Ehkä joku päivä sitten.
Joo, ei ole ensimmäinen kerta kun vaimo laittaa suunnitelmat uusiksi.

Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 22 Huhti 2010 10:22
Tai anoppi kuolee...en meinaa sitä että pitäisi mennä hautajaisiin mutta peijaiset voi olla rajut ja pitkäkestoiset...
-
lacrits68
- Viestit: 463
- Liittynyt: 31 Heinä 2006 16:42
- Paikkakunta: ulkomaat, Uumaja, Swe
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja lacrits68 » 22 Huhti 2010 20:14
Veli-Matti kirjoitti:Hitto mää ampusin itteni jos mun veneessä olisi noin monta johtoa
Valmetin originaalin johtosarjan riviliittimessä on kokonaista 8 johtoa ja niistäkin ihmeellisen ampeerimittarikytkennän takian 2 liikaa...
http://kuvablogi.com/nayta/2496585/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do, than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." - Mark Twain
-
Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Viesti
Kirjoittaja Simon » 22 Huhti 2010 21:05
Eikö olekkin selkeä kuva johdotuksista
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
, jokaisen piuhan reitityksen voi sevittää jo kuvaa katsomalla

-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 22 Huhti 2010 21:25
Simon kirjoitti:Eikö olekkin selkeä kuva johdotuksista
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
, jokaisen piuhan reitityksen voi sevittää jo kuvaa katsomalla

Jos viitataan V-M:n kuvaan nro: 175 niin huomion arvoinen seikka että siinä on maasähkökin mukana.

Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 22 Huhti 2010 21:47
Vaan eikös olekin nätti ja selkeä johdotus joka johtuu siitä että kytkentäkisko roikkuu kikkalangalla katosta ja jäänee yksinkertaisuuden ja selkeyden vuoksi myös siihen roikkumaan lopullisestikin

vissiin...
Kyllä kait tuota vaatimatonta johtohärdelliä pääsee karsimaan/järjestelemään viimeistään vapun tienoilla ja kun kaavailtu vesillelaskupäivä on 15.5 niin eiköhän sille jotakin parissa viikossa tapahdu...
-
Northling
- Viestit: 2767
- Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:16
- Paikkakunta: Pori
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Northling » 22 Huhti 2010 23:23
Moro
Näyttää niitä piuhoja Dejah Thoriksessakin oleva aika paljon.
Mulla niitä piuhapareja on tosiaan aika paljon johtuen siitä syystä että kaikille laitteilla ja jopa valoille menee omat piuhat noista riviliitinkiskoista.
Esimerkkejä laitteista joihin menee omat piuhaparit:
kulkuvalo vihr
kulkuvalo pun
kulkuvalo valk
tricolori maston huipussa
moottorointivalo
ankkurivalo
Kansivalo
sitloodan valo
kompassin valo
keulakajuutan lukuvalo vas
keulakajuutan lukuvalo oik
keulakajuutan yleisvalo
vaatekaapin valo
vessan valo
salongin valo x4
karttavalo
punavalo
konehuoneen valo x 2
peräkajuutan valo x 3
ja tuossa on vasta valot
Nuo ovat kuitenkin kaikki neljän automaattisulakkeen takana.
Nortti
Viimeksi muokannut
Northling, 23 Huhti 2010 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 22 Huhti 2010 23:46
No mutta kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin Ottiliassa koska noita erillisiä laitteitakaan ei tule yhtä montaa...
ja sitäpaitsi "vähempiarvoiset" valot taidan laittaa paristoledivaloilla - laiska ja mukavuudenhaluinen kun olen. Ostin avotilaan viimesyksynä ahaa-ostoksena Airamin 3 ledisen paristoyövalon, suojausluokka IP44, jossa on liiketunnistin ja 10 ja 60 s säädöt valonpalamisajalle. Erittäin hyvän kokemuksen perusteella laitan niitä 3 lisää avotilaan vihreällä linssillä jolloin 2 valoa tulee ylhäältä ja toiset 2 sitten lattiantasosta.
Nortti; mikä on "keilakajuutta" - joku scyllajutskako?