W1 ei tule kipinää

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
hilveo-3
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Maalis 2005 10:22
Paikkakunta: Lempäälä

W1 ei tule kipinää

Viesti Kirjoittaja hilveo-3 » 08 Joulu 2006 13:58

Tietoa tarvitaan. Ei tule kipinää ja avasin laukaisumagneetosta sitä päätä, jossa kärjet ovat. siellä löytyi pyöreä osa ilmeisesti puola. Luulisin sen olevan rikki. Löytyykö niitä tavallisesta autovaraosakaupasta vai mistä ja voiko olla muuta syytä kipinättömyyteen. Kärjet on tarkastettu ja magneetosta kuuluu komea napsahdus.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 08 Joulu 2006 14:09

Se pyöreä osa on kondensaattori joka ei periaatteesa voi mennä rikki mutta live-elämässä se joskus voi mennä rikki - tästä on kokemusta yhden seikkailun verran ;-)
Konkka on helppo tarkistaa irroittamalla se ja yleisvirtamittarilla "piipata" johdosta sen runkoon - jos piippaa niin rikkihän se on.
Konkkia saa autotarvikeliikeistä monenmallista ja kokoista eurolla parilla.
Magneeton puola on siellä sisuskalujen joukossa laukaisulaitteen alla.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

hilveo-3
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Maalis 2005 10:22
Paikkakunta: Lempäälä

W1 ei tule kipinää

Viesti Kirjoittaja hilveo-3 » 12 Joulu 2006 19:15

On tarkastettu kondensaattori ja täältä löytyneiden ohjeiden mukaan viritetty laukaisin, mutta kipinä puuttuu. Mitä vielä pitäisi huomioida tai tehdä.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 14 Joulu 2006 08:04

Taitaa mennä remppa hommiksi...
Oletko purkanut ja puhdistanut magneeton? Yksi mahdollisuus on että karjet maadoittavat joko liitimestä tai sitten johdon läpi. Mutta todennäköisintä on että puolan käämitys on rikki. Nimimerkki Wikumiehellä tai hb-77:lla on varmastikkin ehyitä puolia tai kokonaisia magneettoja. Mikäli et saa heiltä apua niin lähetän sinulle yhteystiedot kaverista joka kykenee käämimään puolan ja tekemään magneeton uudelleen magnetoinnin tai vaikka koko huollon.
Kun ajelee magneettosytkäisillä veneillä niin ei ole ollenkaan paha että olisi valmiiksi säädetty varamagneetto mukana.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
wikumies
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Joulu 2003 18:28
Paikkakunta: veneliitto5544@gmail.com

magneetto

Viesti Kirjoittaja wikumies » 31 Joulu 2006 11:51

moi löytyy uusiapuolia.ankkureita,kärkiä.ja muuta sem osaa t.wikumies

hilveo-3
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Maalis 2005 10:22
Paikkakunta: Lempäälä

W1 ei tule kipinää

Viesti Kirjoittaja hilveo-3 » 31 Joulu 2006 16:21

No nyt tulee kipinä kun otin toiseta moottrista magneeton, mutta ei vaan käynnisty eikä edes lupaa. Ei taida saada bensaa, kun tulppa ei ole märkä vaikka kuinka antaa ryyppyä. Vaikka ryyppykupistakin antaa bensaa niin ei. Kaasarin avasin, kun se tulvi ja laitoin yhden lisäprikan neulaventtilin alle. Tulviminen lakkasi, mutta ei käynnisty. Kohta menee myyntiin.

MÖsteri
Viestit: 1239
Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Kyllä se siitä lähtee..

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 01 Tammi 2007 14:28

Pari ideaa näin uuden vuoden iloksi..

1. Onko kaasari putsattu kunnolla? Kaikki ne kanavat ynnä muut kolot kannattaa puhaltaa paineilmalla tai jollain puhallinsoittajalla ;=D

1.1 kaasuttimen tiiviste: Onko kunnossa? Omassani rikkinäinen tiiviste siinä kaasuttimen puoliskojen välissä sotki käynnin täysin, ei ees luvannut.

2. Tuleeko bensaa kaasuttimelle asti? Palaako bensa? Ota vaikka pieneen peltikippoon tilkka ainetta, sitten kippo koneen päälle ja koitat saako sen tulpan kipinällä palamaan...

3. Onko magneeton ajoitus kohdillaan? Tuli mieleen että jos on pielessä riittävästi, niin eipä taida lupailla... (Varmaan on kohdallaan, mutta tuli vaan mieleen kun vaihdoit toisen magneeton)

MÖsteri
Viestit: 1239
Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Jaajuu

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 01 Tammi 2007 14:42

Tohon tuli jossain vaiheessa tarinoitua omia käynnistysideoita:

viewtopic.php?t=4229

Kutakuinkin allekirjoittaisin tuon edelleen... :=D

hkhk
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja hkhk » 01 Tammi 2007 16:37

Jos kipinää syntyy ja on puristuksia, niin kyllä koneen pitäisi ainakin yskäsitä ryypyllä. Ellei, sytytys on pielessä. Näillä sivuilla on paljon kirjoitettu sytytyksen asetuksesta. Mutta ihan pintapuolisesti sitä voi katsoa esim. niin, että tikulla tutkii tulpan reijästä männän ylä kohdan puristusvaihessa. Sitten merkkaa liidulla merkin vauhtipyörään, (jos se on näkyvissä) ja laittaa vaikka valkoisen tikun runkoon kiinni vastaavaan kohtaan. Kun konetta sitten pyörittelee, tulpan kipinän tulee iskeä suurin piirtein silloin, kun viivat ovat kohdillaan. Tästä sitten on kokeiltava sopivaa ennakkoa (jälkisytytyksestä kannattaa aloitaa, eipähän kone silloin niin paljon potki.) Laukaisumagneetossa kipinöintiä voi tutkia korvakuulollakin, kun vauhtipyörässä vain on merkit.

Vastaa Viestiin