Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 31.10.2014 9:29



Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Yskivä Volvo Penta 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 01.04.2006 17:03
Viestit: 2
Puuvene on hieno, mutta moottorissa harmittava vika. Kyseessä on vuoden -84 Volvo Penta MD 11 D, joka teki tenän viime suvena. Kone käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä eikä tottele kaasua, kuin pakkosyötöllä. Olen kokeillut kiristellä muttereita, vaihtaa letkut, polttoaineen suodattimen ja suuttimen, mutta ei vain tokene kone. Voisiko vika piillä siis syöttöpumpussa, koska pakkosyötöllä kone joten kuten käy? Vinkeistä olisin hyvin kiitollinen, ettei kesä ala laiturissa.


01.04.2006 17:11
Profiili

Liittynyt: 15.07.2005 13:09
Viestit: 19
Paikkakunta: Helsinki
Viesti 
ongelma,sulla on roska kaasarisa.

_________________
http://photobucket.com/albums/f390/Ri-de/


02.04.2006 1:54
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 02.07.2003 7:56
Viestit: 1627
Paikkakunta: Joensuu
Viesti 
Eipä taida siinä vehkeessä kaasaria olla. Kun olet jo aika paljon vaihdellut osia niin eipä siinä enää paljon muuta jää kun syöttöpumppu tai sitten imu- tai pakoventtiili jumissa.

_________________
www.puuvenekorjaamo.net


02.04.2006 11:00
Profiili WWW

Liittynyt: 22.08.2004 17:48
Viestit: 9
Paikkakunta: Rauma
Viesti 
Näkemättä on paha sanoa mutta tämmöiset on helppo tarkistaa.Irroittamalla venttiilikopan kannen näet jos jonkun venttiilin jousi on poikki.Pakosarjan tai imusarjan irrotus paljastaa venttiilivian kun tutkii kanavia.Itse veikkaisin katkennutta venttiilin jousta.Syöttöpumppuvikaan en jaksa uskoa.


02.04.2006 18:46
Profiili

Liittynyt: 20.04.2006 16:03
Viestit: 1
Viesti 
itsellä oli sama vika selvisi että kansi oli syöpynyt puhki


20.04.2006 17:00
Profiili

Liittynyt: 03.12.2003 9:34
Viestit: 49
Viesti 
Itselläni samanmoinen vika. Alkoi siitä että suodattimet menivät tukkeeseen kovassa vedenkäynnissä ajelun jälkeen, kun tankin pohjalta oli kiintoaineet lähteneet liikenteeseen. No suotimet vaihdettiin ja sihdit putsattiin, ja ei toimi vieläkään. No sitte ilmattiin ja ilmattiin, mutta ei tullut mitään. Viimein huomattiin että siirtopumpun kuperan kannen kiinnitysruuvin kupari prikka vuoti ilmaa järjestelmään. Eihän korvessa uutta sellaista ollut, joten uusi tiiviste syntyi tuikkukynttilän alumiinista, ja toimi sen kesän(juhannukselta) loppuun.


28.04.2006 20:35
Profiili

Liittynyt: 16.04.2003 20:08
Viestit: 30
Paikkakunta: Helsinki
Viesti 
Kyse voi olla myöskin venttiilin palamisesta.


29.04.2006 8:37
Profiili

Liittynyt: 01.04.2006 17:03
Viestit: 2
Viesti 
Kiitos hyvistä vinkeistä! Viikonloppuna konetta tutkailtiin ja purettiin oikein ammattimiehen kanssa, jouset näyttivät olevan kunnossa, mutta kannet lähtivät pajalle tarkistettavaksi, josko niissä olisi jotain säröjä tms. Kone hyrähti nyt käyntiin komeasti, ja kumma kyllä näytti toimivan normaalisti ilman pakkosyöttöä. Pitänee tarkastaa myös nuo siirtopumpun prikat ja venttiilit. Laitan raporttia, kun vika löytyy ja moottori hyrrää. Viimeisten jäiden lähtöä odotellessa..


01.05.2006 20:06
Profiili

Liittynyt: 26.07.2006 12:09
Viestit: 479
Paikkakunta: Pori
Viesti 
Mitenkäs tässä kävi ?

_________________
HULLU itselleen töitä ostaa.


30.08.2007 10:15
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 9 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com