Yskivä Volvo Penta

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
aarneraja
Viestit: 2
Liittynyt: 01.04.2006 18:03

Yskivä Volvo Penta

ViestiKirjoittaja aarneraja » 01.04.2006 18:11

Puuvene on hieno, mutta moottorissa harmittava vika. Kyseessä on vuoden -84 Volvo Penta MD 11 D, joka teki tenän viime suvena. Kone käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä eikä tottele kaasua, kuin pakkosyötöllä. Olen kokeillut kiristellä muttereita, vaihtaa letkut, polttoaineen suodattimen ja suuttimen, mutta ei vain tokene kone. Voisiko vika piillä siis syöttöpumpussa, koska pakkosyötöllä kone joten kuten käy? Vinkeistä olisin hyvin kiitollinen, ettei kesä ala laiturissa.

ride
Viestit: 19
Liittynyt: 15.07.2005 14:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

ViestiKirjoittaja ride » 02.04.2006 2:54

ongelma,sulla on roska kaasarisa.

Avatar
Jape
Viestit: 1627
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jape » 02.04.2006 12:00

Eipä taida siinä vehkeessä kaasaria olla. Kun olet jo aika paljon vaihdellut osia niin eipä siinä enää paljon muuta jää kun syöttöpumppu tai sitten imu- tai pakoventtiili jumissa.

Tuominen
Viestit: 9
Liittynyt: 22.08.2004 18:48
Paikkakunta: Rauma

ViestiKirjoittaja Tuominen » 02.04.2006 19:46

Näkemättä on paha sanoa mutta tämmöiset on helppo tarkistaa.Irroittamalla venttiilikopan kannen näet jos jonkun venttiilin jousi on poikki.Pakosarjan tai imusarjan irrotus paljastaa venttiilivian kun tutkii kanavia.Itse veikkaisin katkennutta venttiilin jousta.Syöttöpumppuvikaan en jaksa uskoa.

hantuu-6
Viestit: 1
Liittynyt: 20.04.2006 17:03

ViestiKirjoittaja hantuu-6 » 20.04.2006 18:00

itsellä oli sama vika selvisi että kansi oli syöpynyt puhki

MD11C
Viestit: 49
Liittynyt: 03.12.2003 10:34

ViestiKirjoittaja MD11C » 28.04.2006 21:35

Itselläni samanmoinen vika. Alkoi siitä että suodattimet menivät tukkeeseen kovassa vedenkäynnissä ajelun jälkeen, kun tankin pohjalta oli kiintoaineet lähteneet liikenteeseen. No suotimet vaihdettiin ja sihdit putsattiin, ja ei toimi vieläkään. No sitte ilmattiin ja ilmattiin, mutta ei tullut mitään. Viimein huomattiin että siirtopumpun kuperan kannen kiinnitysruuvin kupari prikka vuoti ilmaa järjestelmään. Eihän korvessa uutta sellaista ollut, joten uusi tiiviste syntyi tuikkukynttilän alumiinista, ja toimi sen kesän(juhannukselta) loppuun.

henx
Viestit: 31
Liittynyt: 16.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja henx » 29.04.2006 9:37

Kyse voi olla myöskin venttiilin palamisesta.

aarneraja
Viestit: 2
Liittynyt: 01.04.2006 18:03

ViestiKirjoittaja aarneraja » 01.05.2006 21:06

Kiitos hyvistä vinkeistä! Viikonloppuna konetta tutkailtiin ja purettiin oikein ammattimiehen kanssa, jouset näyttivät olevan kunnossa, mutta kannet lähtivät pajalle tarkistettavaksi, josko niissä olisi jotain säröjä tms. Kone hyrähti nyt käyntiin komeasti, ja kumma kyllä näytti toimivan normaalisti ilman pakkosyöttöä. Pitänee tarkastaa myös nuo siirtopumpun prikat ja venttiilit. Laitan raporttia, kun vika löytyy ja moottori hyrrää. Viimeisten jäiden lähtöä odotellessa..

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26.07.2006 13:09
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja suoraa_huutoa » 30.08.2007 11:15

Mitenkäs tässä kävi ?
HULLU itselleen töitä ostaa.


Palaa sivulle “Puuveneiden tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron