Janin puuveneblogi

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja manteli » 09.01.2012 15:54

"Sen Jukka Virtasen" numeron vois löytää esim. noilla tiedoilla...

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/jukk ... 38017.html" onclick="window.open(this.href);return false;

eli mies asuu Munkkivuoressa helsingissä, siitä vaan numerotiedusteluun 020202 tai 118 tai mitä niitä onkaan.
Myös Iltasanomista voisi saada yhteyden, mies kun pitää säännöllisesti palstaa iltasanomien tv-liitteessä.
Kyllä se varmaan jostain aukeaa, se tietovuo ton elokuvan suhteen, mut ehkä kannattaa pitää jonkunlaista kiirusta kun niillä elokuvanteossa mukana olleilla alkaa olla tota ikää aikas paljon.

t. Jaakko

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 09.01.2012 20:12

manteli kirjoitti:"Sen Jukka Virtasen" numeron vois löytää esim. noilla tiedoilla...

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/jukk ... 38017.html" onclick="window.open(this.href);return false;

eli mies asuu Munkkivuoressa helsingissä, siitä vaan numerotiedusteluun 020202 tai 118 tai mitä niitä onkaan.
Myös Iltasanomista voisi saada yhteyden, mies kun pitää säännöllisesti palstaa iltasanomien tv-liitteessä.
Kyllä se varmaan jostain aukeaa, se tietovuo ton elokuvan suhteen, mut ehkä kannattaa pitää jonkunlaista kiirusta kun niillä elokuvanteossa mukana olleilla alkaa olla tota ikää aikas paljon.

t. Jaakko
Soitettiin Jukalle, mutta ei Jukka oikein paattia muistanut. Seuraavaksi sitten soitellaan elokuvan kuvaajalle, Kari Sohlbergille, kun vaan keksitään numero jostain.

E: Eikä muistanut Sohlbergikaan, muuten kuin että kun Keijo Parkkusen Tornado-vene oli elokuvassa, Parkkunen oli puhunut Sohlbergille toisestakin veneestä, ilmeisesti siis Sikarista. Tämän enempää Sohlberg ei osannut veneeseen yhdistää. Spede tiesi veneen Pähkähullu Suomen ajoilta kun isäni aikoinaan hänen kanssaan aikoinaan keskusteli. Nyt on kuitenkin liian myöhäistä kysellä lisätietoja. Joku venettä on kuitenkin jokatapauksessa kuvannut, ja kyllä tämäkin mysteeri saadaan vielä selvitettyä! :)

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 20.01.2012 23:05

Rakkaat ystävät, älkää pelätkö! Päivitystä pukkaa taas vihdoin, tällä kertaa veneestä, joka näyttää Androkselta, mutta on jotakin muuta. :)

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 10.02.2012 0:06

Noniin, vihdoin taas sain päivitettyä blogia uusilla Aurajoen Vauhtikisakuvilla. Lukio vie aikansa ja inspiraation varsinkin nyt yo-kirjoitusten alla!

Samalla kysyisin, jos joku keksii blogin ulkoasuun tai sisältöön parannusehdotuksia. Kaikki ehdotukset huomioidaan! Ja saa antaa kritiikkiäkin, jos siltä tuntuu. :)

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 24.02.2012 18:15

Nyt olis aika ostaa blogille hieman lyhyempi nettiosoite. Eli illalla hommataan joko puuveneblogi.com tai puuveneblogi.net pääte. Tämä päivä nyt siis aikaa äänestää, kumpi olisi mieluisampi? :)

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Northling » 24.02.2012 20:25

Moro

Ääni ".net"-päätteelle,
perustelu: ei kuullosta kaupalliselta.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 24.02.2012 22:27

Noniin! Nyt on blogilla uusi osoite, nimittäin http://www.puuveneblogi.net. Myös vanha osoite toimii edelleen, eli sitäkin saa toki käyttää jos on siihen tottunut! :) Kiitos Nortti vastauksestasi.

Myöhemmin pistän blogiin juttua viime lauantain Helsingin venemessukäynniltä, nyt en ole millään ehtinyt vielä kirjoittamaan. Kuvia on muutenkin sen verran, että pitää saada huolella valittua ne parhaat.

Avatar
Pukatti
Viestit: 142
Liittynyt: 07.12.2008 21:52
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Pukatti » 25.02.2012 0:03

Tuota, onko sikaarin pohjasta kuvia, minkälainen se on? Jännännäköinen keula näkyy kuvissa mutta perästä en ainakaan minä löytänyt kuvaa.

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 25.02.2012 1:53

Pukatti kirjoitti:Tuota, onko sikaarin pohjasta kuvia, minkälainen se on? Jännännäköinen keula näkyy kuvissa mutta perästä en ainakaan minä löytänyt kuvaa.
Pohjasta en ole ottanut vielä kuvia, mutta tulen kyllä ottamaan. Vene on kuitenkin sen verran ainutlaatuinen muodoiltaan, että ollaan oltu hieman vainoharhaisia 8] ja hieman varovaisesti vielä laiteltu kuvia, ettei kesällä heti tule jonkun väsäämää replikaa vedessä vastaan. Tarkoitus on kuitenkin saattaa Sikari entiseen asuunsa, ja vene tullaan kyllä varmasti näkemään messuilla, joten yleisön ihasteltavaksihan vene kuitenkin mahdollisimman pian toivottavasti saadaan.

Perän muodoista saa jotakin osviittaa ainakin näistä kuvista:
Kuva
Kuva

Tuo pyrstö tosiaan jatkuu ihan pieneksi asti, kunnes pyrstön päässä on potkuri. Veneen runkomuodoissa on paljon samaa Thornycraftien kanssa, ja muun muassa varsinkin vuonna 1929 Turun Veneveistämöllä Thornycraftin piirustusten mukaan rakennetussa moottoritorpedovene Vinhassa on ollut samoja runkomuotoja.

Jos on Turussa päin pyörimässä, niin ainahan saa piipahtaa kurkistamassa miten projektit etenee. Kunhan hyvissä ajoissa ottaa yhteyttä, uudet kontaktit on aina mukavia. :)

Avatar
Pukatti
Viestit: 142
Liittynyt: 07.12.2008 21:52
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Pukatti » 25.02.2012 9:49

Juu, vakoilijoita on aina... 8] Näyttäis niinko siinä on kolme runkoa, keskimmäinen ikäänkuin kanootti keulasta perään. Sivuponttoonit päättyisivät tuohon pykälään joka näkyy kyljessä etummaisen pakoputken kohalla tai ihan siinä. Mieshän istuu veneessä oikealla puolella luu ulkona eikä vene kallistu juuri nimeksikään.
Minä en rupea tuollaista enää tekemään, nykyinen projekti on tuon avattaren näköinen 5,7m vaneripaatti. Täällä ei passaa mainita että siihen tulee kuitukerros päälle... :)) Alla olevassa linkissä eka kuva esittää sitä.

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 28.02.2012 21:25

Noniin, vihdoin ja viimein päivitys Helsingin Venemessuista! Viime lauantaina käytiin, ja nyt on sitten toivottavasti jokainen messujen puuvene dokumentoitu. :)

Pukatti: Itse en paljon tuosta tekniikkapuolesta osaa sanoa, mutta ei ole ponttooneita. :) Vakaalta paatilta vaikuttaisi joka tapauksessa kuvien perusteella. Ensi kesänä sekin sitten nähdään!

Avatar
Pukatti
Viestit: 142
Liittynyt: 07.12.2008 21:52
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Pukatti » 28.02.2012 21:52

Juu, mää löysin jo tietoa ja tiedän suunnilleen sen idean. Kaikesta päätellen siinä on muutaman sentin korkea porras poikki veneen sen pykälän kohdalla.

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 14.03.2012 23:28

Noniin! Ja johan päivittyi, nyt juttua vanhasta Andros L41 -moottorista. :)

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 31.03.2012 20:58

Ja vihdoin uutta päivitystä! Nyt on lukio suoritettu, niin vähän pitäisi päivitystahdin taas kasvaa. :) Tällä kertaa Turun Meri Kutsuu messuista, vähän myöhässä tosin! :)

Odessa
Viestit: 90
Liittynyt: 23.02.2007 23:52

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Odessa » 05.04.2012 18:24

Pohjan malli on ns hydroplan. Muistaakseni siitä käytettiin ennen nimeä patoporras tms. Lentokoneen ponttoonissa on sama idea.
Kuva

Vastaa Viestiin