Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 02.03.2017 12:49

..ja vaikka olis tieliikennerekisterissäkin niin ei muutaku valmiiks täytetyt luovarit povariin;)

Avatar
stuuvari
Viestit: 315
Liittynyt: 05.09.2014 21:02

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja stuuvari » 02.03.2017 14:17

Jaahas, nyt meni yli hilseen.. mihin niitä traktorin luovareita tarvii

No mutta sekin on ongelma jos ostaa toiselta puolen Suomea satamatrailerin niin eihän sitä saa mitenkään tuotua kotikonnuille, eipä kyllä lähempääkään, hankalaa on. Miten niitä siirtää jos niitä ei saa siirtää teitä pitkin??

pesäpaatti
Viestit: 94
Liittynyt: 08.07.2014 18:36

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja pesäpaatti » 02.03.2017 14:53

Jos traktori ei ole rekisteröity (tieliikennekäyttöön), niin sillä ei saa ajaa mitään ajoja tieliikenteessä.
Jos traktorilla kuljettaa toisen venettä, niin sen polttoaine tulee olla verollista.
Jos liikennetraktorilla (=eri kuin traktori) kuljettaa toisen venettä, niin silloin keskusteluihin nousee lisäksi vaatimukset kuljettajan ammattipätevyydestä, liikenneluvista, verollisesta polttoaineesta, erikoiskuljetuksen vaatimista merkinnöistä jne.

Avatar
stuuvari
Viestit: 315
Liittynyt: 05.09.2014 21:02

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja stuuvari » 02.03.2017 16:17

Miten olette siirtänyt satamatrailerin paikkakunnalta toiselle esim. oston jälkeen. Kun puhutaan trailerin hankinnasta mikä minullakin on nyt edessä. Olis tiedossakin traikku matkan päässä. Onko lavettiauton tilaus siirtoon ainut konsti.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 02.03.2017 23:10

Minusta se 750 kg rajoitus koskee normaalia liikennekäyttöä, jossa jarruttoman perävaunun nopeus on rajoitettu 80 km/h. Mutta jarruttomia tieliikennekäyttöön hyväksyttyjä trailereita, joilla ajetaan vain 50 km tunnissa on takavuosina saanut kytkeä sellaiseen autoon kuin minulla, jonka vetokyky rekisteriotteessa on 3500 kg. Minulla on ns. pikku E kortti, jolla saan normaalissa liikenteessä vetää tuollaista kuormaa ja ylikin, jos auton vetokyky siihen riittää. Menen kyllä lähipäivinä selvittämään tämän trailerivalmistajalta, jos ei saa, niin tehdään jarrullinen traileri. Ja ajetaan sitten normaalia jarrulliselle trailerille hyväksyttyjä nopeuksia. Sen tiedän että kevytkorma-autolla saa vetää jarrutonta tieliikennekäyttöön hyväksyttyä traileria tuon 50 km tunnissa, mikäli on yhdistelmäkortti, siis kevytkorma-autoille sellaisia vähän edullisempia yhdistelmäkortteja myönnetään, sitä en tiedä, että jos on tällainen yhdistelmäkortti, niin saako sillä sitten vetää a) jarrutonta tieliikennekäyttöön hyväksyttyä traileria vai pitääkö olla tuo kevytkuorma-auto, jonka vetokyky on enemmän kuin 3500 kg. Sellaista korttia minulla ei ole.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
stuuvari
Viestit: 315
Liittynyt: 05.09.2014 21:02

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja stuuvari » 03.03.2017 0:35

Ei tää ookkaan ihan selvä niiku jo melkein luulin.. Viimeistään nyt oon aika sekasin näissä nimityksissä ja käsitteissä ja mitä saa missäki perässään kiskoa.. taidan luovuttaa 8-| :)

katiska
Viestit: 58
Liittynyt: 03.08.2010 10:59

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja katiska » 03.03.2017 2:20

Voitko Donna laittaa tuon trailerin tekniset tiedot? Se on siis katsastettu/rekisteröity/kilvissä eli jonkinlainen tekninen osa löytyy?

pesäpaatti
Viestit: 94
Liittynyt: 08.07.2014 18:36

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja pesäpaatti » 03.03.2017 8:50

Ne tieliikennekäyttöön sallitut alennetun nopeuden trailerit taitaa edustaa vähemmistöä, mutta niissä ollee yhteisenä nimittäjänä jousittamattomuus ja/tai jarruttomuus ?

Onko traktorivetoinen venetraileri R-luokan ajoneuvo ? Mikähän niiden määräyksien keskeinen sisältö on ?

Hiipii vaan ajatus siitä että jos virkavalta ratsaisi suurennuslasilla meidän veneen kuljetuksia, niin varmaan lähes aina saisimme sanktioita.

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja Northling » 03.03.2017 10:35

Moro

Stuuvari vois ottaa luurin käteen ja soittaa katsastuskonttorille ja selvittää asia perin juurin, niin ei tarttis sitten maksella sakkoja. Rantaparlamentissa on liian paljon totuuksia ja näissä asioissa pätee vai virallinen totuus tai muuten tulee sakkoja. ;-)

Tietenkin sitten raportoit tänne muillekkin tiedoksi!

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
stuuvari
Viestit: 315
Liittynyt: 05.09.2014 21:02

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja stuuvari » 03.03.2017 16:06

Hmm.. niinpä voiskin. Sielläkin kyllä voi olla eri tulkintoja asioista niinku verotoimistossakin.. :)

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 05.03.2017 1:08

Katiskalle. en voi laittaa, minähän tässä kyselen juuri, voiko tällaisen trailerin tehdä vai ei?
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 05.03.2017 1:11

Ensi viikolla menen katsastustoimistoon ja selvitän tämän. Laitan sitten postia, jos katsastusmies kertoo sen porsaanreiän !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja matti » 05.03.2017 9:30

stuuvari kirjoitti:Jaahas, nyt meni yli hilseen.. mihin niitä traktorin luovareita tarvii

No mutta sekin on ongelma jos ostaa toiselta puolen Suomea satamatrailerin niin eihän sitä saa mitenkään tuotua kotikonnuille, eipä kyllä lähempääkään, hankalaa on. Miten niitä siirtää jos niitä ei saa siirtää teitä pitkin??

Jos on tosi iso rantakärri, niin tulee mieleen, että kuorma-autolla esim takarahtina= auto joka ajaa tyhjänä takaspäin, luulen, että vaikuttaa rahdin hintaan.
Jos pienempi, niin henkilöauton kärrillä(riittävän iso)esim auton kuljetuskärri, pari viikkoa sitten vasta näin ko kuljetuksen, näytti ihan OK
Omassa henkilöautossakin on 2000kg jarrullisen perävaunun max paino.

Muutama (kymmen) kilometriä, jos hakee traktorilla, onko se sit mitään kuljetusta jos on tyhjä kärri (traktorin) perässä, eihän siinä kuljeteta mitään????

Mun veneen kuljettaja maanviljelijä sanoi, että hän voi kuljettaa maataloustraktorilla minun venettä minun kärrillä, mutta ei voi lainata traktoria minulle jotta veisin itse.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 05.03.2017 22:15

Toki rattorilla ja kuorma-autolla voi kuljettaa, mutta ne pitää sopia niin pirun pitkällä ajalla, että kuljetus onnistuu, jos onnistuu sittenkään. Esimerkkejä on molemmista onnistumisista ja epäonnistumisista. mitään päähänpisto tyyppisiä kuljetuksia ei voi yleensä tehdä, päivän tai vuorokauden varoitusajalla. Minulla on toimiva siirtosysteemi Mikkelissä, se on Halinen. Hän kuljettaakin esimerkillisellä ammattitaidolla. :))
Mutta en minäkään mahda sille tosiasialle mitään, että venekuljetusliikkeen sesonki on sama kuin veneilysesonki.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Qubik
Viestit: 1058
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Veneen siirto trailerilla ja siirtoluvalla?

Viesti Kirjoittaja Qubik » 05.03.2017 22:25

Paluukuorma.fi tai samanlainen, missä noita paluukyyteja kuormaautoilla saa hyvään hintaan.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Vastaa Viestiin