Läpivientien venttiilit

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
merisusi
Viestit: 77
Liittynyt: 02.08.2009 11:51

Läpivientien venttiilit

Viesti Kirjoittaja merisusi » 16.03.2015 19:57

Kuinka moni sulkee laiturissa Läpivientien palloventtiilit wc, moottorin ym. Itselläni kun nuo ovat hankalissa paikoissa ja eripuolilla venettä niin voi olla että aina ei viitsi...

Avatar
Qubik
Viestit: 1058
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Läpivientien venttiilit

Viesti Kirjoittaja Qubik » 16.03.2015 22:28

En tiedä ketään, kuka sulkee ventiileja, kun laiva jää satamaan...
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Avatar
Oqu
Viestit: 226
Liittynyt: 16.06.2010 22:15
Paikkakunta: Turkkune

Re: Läpivientien venttiilit

Viesti Kirjoittaja Oqu » 17.03.2015 16:58

Mä suljen työaluksesta aina yöksi pohjaventtiilit, huviveneistä en kyllä koskaan..
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Läpivientien venttiilit

Viesti Kirjoittaja Northling » 17.03.2015 17:12

Moro

Septin tyhjennyksen pohjahana on mulla aina kiinni, kun pyrin käyttämään imutyhjennystä.
Vessan ja pentryn altaiden viemärit on aina auki, mutta ne ovatkin vesirajan tuntumassa.
Pytyn imupuolen merivesihana on aina auki, uudessa pumpussa on lukitus ettei pytty pääse täyttymään itsestään.
Koneen merivesihanan laitan kiinni jos vene jää viikoksi letkujensa varaan. Tämä siitä syystä että olen ajatellut että koneen imupuoli on herkempi vuodoille, kun on enempi tärinää ja useita liitoksia: merivesisuodin, laponestoletkut jne.
Sitloodan tyhjennykset on aina auki, mutta ne onkin vesirajan yläpuolella.
Pentryn merivesijalkapumpun imu on aina kiinni, kun sitä ei ole tullut koskaan käytettyä. Asensin sellasen kun ed. veneessäkin oli, mutta nykyisessä on senverran iso makeavesitankki, että vettä riittää tiskaamiseenkin.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

MikkoA
Viestit: 83
Liittynyt: 12.05.2005 15:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läpivientien venttiilit

Viesti Kirjoittaja MikkoA » 20.03.2015 21:31

Myönnän sulkevani jäähdytysvesiventtiilin, kun paatti jää pitemmäksi aikaa valvomatta. Aika pieni vaiva inauksen paremmista yöunista.

TLehti
Viestit: 213
Liittynyt: 30.09.2010 17:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Läpivientien venttiilit

Viesti Kirjoittaja TLehti » 15.04.2015 10:00

MOI

Minä pistän aina kiiinni, kun veneeltä poistutaan.

Siitä tullut vuosien mittaan automaattinen toiminne ja onpahan yksi kohta vähemmän, mikä voi aiheuttaa ikävän yllätyksen.

T: Tero

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Läpivientien venttiilit

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 21.04.2015 17:35

Vanhassa veneessäni Koitossa ei tuollainen tullut mieleenkään. tosin venttiilinä oli ainoastaan jäähdytysveden otto. Nyt tulevana kesänä kun lasken Donnan vesille, saattaa ehkä käytäntö muuttua, vaikkakaan siinä ei ole sen enempää venttiilejä kuin Koitossakaan.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin