saimaan veneseuraan liittyminen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
josafat
Viestit: 8
Liittynyt: 04.12.2008 16:40

saimaan veneseuraan liittyminen

Viesti Kirjoittaja josafat » 15.04.2014 13:49

Ollaan jo vuosia liikuttu saimaan vesillä ja nyt on tullut ajatus liityä johonkin saimaa alueen veneseuraan. Asumme tuolla suolaisen veden äärellä mutta saimaan vesille aina mieli palaa. Ottavatko jäseneksi muita kuin oman kylän veneitä? Voisi jättää veneen myös talveksi saimaan alueelle Miten toi toimii saimaan pursiseurojen yhteiskäytössä oleva tukikohdat eli katsotaanko että mitä toi tuli tänne vai ovatko kaikki tervetuloa

nikom
Viestit: 112
Liittynyt: 22.01.2006 14:05

Re: saimaan veneseuraan liittyminen

Viesti Kirjoittaja nikom » 17.04.2014 17:53

LrPS Jäsenhakulomake (1/3)

Voit hakea Lappeenrannan Pursiseuran jäsenyyttä tällä lomakkeella. Voit hakea Pursiseuran jäsenyyttä, jos: A) Olet Suomen kansalainen ja Lappeenrannan tai ympäristökuntien asukas ja liittyessäsi jäseneksi ilmoitat (mahdollisen) veneesi LrPS:n venerekisteriin katsastuksen yhteydessä. TAI B) Olet Suomen kansalainen Lappeenrannan ja ympäristökuntien ulkopuolelta ja 1) liittyessäsi jäseneksi ilmoitat (mahdollisen) veneesi LrPS:n venerekisteriin katsastuksen yhteydessä ja veneesi kotisatama on Lappeenrannassa tai sen ympäristökunnassa, 2) Tai sinulla on kaksi LrPS:n nykyistä jäsentä suosittelijana. Hakemus on kolmeosainen. Kun olet täyttänyt tämän lomakkeen, paina Jatka-nappia.

Tässä pätkä yhden pursiseura haku ohjeista , yhteiskäytössä oleviin tukikohtiin pitäisi vene olla katsastettu että on lupa käyttää seuran lippua, itse saimme kerran huomautuksen kun käytimme ( ulkonäkö syistä) suomenlippua ja vaihdoimme sitten kiltisti seuran lipun :) itse tykkän enemmän olla luonnonsatamissa tai pikku kylissä, tässä vielä lisä ohjeita yhteiskäytöstä Joensuun pursiseuran sivuilta: Tukikohtien yleinen käyttöohje

1. Tukikohtiin on käyttöoikeus yhteisyöseurojen seuralippua käyttävillä veneillä

2. Seuroilla voi olla myös tukikohtia, joita ei ole tässä esitteessä. Ne eivät ole mukana tukikohta-yhteiskäytössä

3. Kun olet vieraana edustat myös omaa seuraasi

4. Isäntäseuran säännöt koskevat myös vieraita

kun tulet vierailulle tukikohtaan esittele itsesi isäntäseuran edustajille
merkitse käyntisi seuran vieraskirjaan; päiväys, vene, seura ja henkilöt
maksa seuran ilmoittama käyttömaksu (ei tule saunan ja grillin puut tukikohtaan itsestään ja ilmaiseksi!)
yhtäjaksoinen oleskelu enintään 2 vrk
isäntäseuran kanssa voi sopia poikkeuksista
https://picasaweb.google.com/101223467310160776043" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: saimaan veneseuraan liittyminen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 03.05.2015 8:38

Olen arponut tätä asiaa jo pidemmän aikaa, liittyäkö vai eikö liittyä johonkin Saimaan alueen pursiseuraan. Nyt olen jäsenenä Vehkalahden Veneseurassa Haminassa ja Mahogany Yachting Soscietyssä. Muutamia tuttaviani kuten nyt esim. Sinä, Nikom, kuuluu ainakin Lappeenrannan Pursiseuraan. Mikkelin Pursiseuraan jne. Ajattelin kutsututtaa itseni näiden tuttavien vieraaksi joskus, jotta pääsisin näkemään minkälaista "elämää" näissä tukikohdissa vietetään, mikäli ylipäätään pääsen Saimaalle. Saimaalla on niin paljon retkisatamia, että hyvin varustetulla veneellä, voi saunan
perustaa periaatteessa rantaan kuin rantaan. Ainakin minä kaipaan näillä merellisillä retkillä eniten saunaa ja se tuo sitten aina jossakin vaiheessa
veneseuran meritukikohtaan - en erityisemmin kaipaa sitä hulvatonta menoa, mitä sieltä on myös saatavissa.
Siis arpominen jatkuu, varsinkin jos selviän Saimaalle tänä kesänä. Monivuotinen haaveeni on ollut olla mukana Puuveneen Vuoksessa, saapa nähdä,
toteutuisiko se tänä vuonna. Kävi niin tai näin - arpominen jatkuu... 8}
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

nikom
Viestit: 112
Liittynyt: 22.01.2006 14:05

Re: saimaan veneseuraan liittyminen

Viesti Kirjoittaja nikom » 05.05.2015 16:21

Hyvinpä tota pärjää PSS.n paikoillakin niissä on aika monessa saunakin.
https://picasaweb.google.com/101223467310160776043" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin