Poresaippua

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 09.01.2011 15:28

Epävarmuus ja kuume kasvaa, mitä lähemmäksi katsastuspäivä tulee. On sellainen pikkupoikamainen olo. Millainen vene poresaippua on todellisuudessa ??? ??? - yksi kuva kun ei kerro paljon mitään !!! !!! !!!
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 09.01.2011 15:49

Rauhallisesti vaan...ei se siitä hätäilemällä muutu huonommaksi tosin ei paremmaksikaan ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10.01.2011 21:07

Kyllähän minä sen tiedän. Heitin vain lepuuttajat !!! :-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 14.01.2011 1:18

Nyt näyttäsi lupaavalta poresaippua noin moraalisestikin, sillä Ms Koitosta on esisopimus tehty - siis vaikuttaisi siltä, että se häviäisi omistuksestani venemessujen tienoilla, jos vaihatamamme tuotteet tyydyttävät toisiamme. Japelle tiedoksi, tulen joko 28 tai 29 päivä
kuluvaa kuuta Jojensuuhun alastullessani poresaippuan katselmusreissulta. Tämä moraalijuttu on sitä, etten haluaisi olla kolmen ison veneen loukussa !!! .
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 14.01.2011 8:59

Semmoinen alkaisi jo haisemaan elinkautiselta eikä pelkältä loukolta... ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 14.01.2011 11:26

Näin on, mutta Sinähän oletkin maalaillut Donnan suhteen lähes elinkautista, mitä tulee sen valmistumiseen. :-) ;-)
Saa nähdä, ken elää 8o ;-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 23.01.2011 13:55

Päivitin tietojani Torniosta ja vähän Varjakastakin. Otin kartat esiin ja tulostin ne.
Aikaa on vierähtänyt 38 -vuotta kun viimeksi ajelin Tornion seudulla, sillon Lapin Kullalta sai vielä niitä 1/2 litran pilsneripulloja, vanhemmat kaverit tällä palstalla varmasti muistavat. Silloin -72 kesällä haettiin aina näitä janojuomapulloja Lapin Kullan tehtaalta
korikaupalla lava Land Roverilla. Olin töissä Yli Torniossa, majapakkana Törmäsjärven lakkautettu koulu. Silloin oli muuten siellä pohjoisessa samanlainen kuuma kesä kuin viime kesä oli täällä etelässä. Tämä reissu tuo nostalgiset tunteet pinnalle väkisin, sen verran ukottunut tässä alkaa olla. !!! Enpä olisi uskonut vielä viime kesänä, että lähden katsomaan venettä Tornioon. täytyy todeta, että jonkinverran hulluksi kai tässä on tullut 8o 8-| , tosin ei se nyt tuo Veli-Mattikaan aivan "järkevä" ollut, hakiessaan veneensä täältä Haminasta. Johtopäätökseni on, meitä "hulluja" näyttää olevan joka puolella Suomea.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 23.01.2011 17:52

Taitaa tulla piiiiitkä Tornion reissu kun Donna rupeaa tippa silmässä muistelemaan menneitä... ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja eklu » 23.01.2011 18:08

Moon sitä mieltä et yli 50v ukot tarvii veneekseen Busterin jossa riittävän iso kones, eikait koko elämää tarvi kärsiä lakkaamalla, vaihtamalla lautoja, uusimalla kansia ja nukkua kylmässä veneessä joka vuotaa alta ja päältä, matkoihin menee ikuisuus, poksi vuotaa, öljyä lirahtaa pilssiin ja kaikkea muuta. Tämä ei sitten ollut vituilua vaan vihje vanhemmille miehille, setämies osti flipperin kuudenkympin tietämillä ja sanoin et miksei aikaisemmin. Hienoja ne puuveneet on ja kierrän aika kaukaa ettei kukaan loukkaa itteään peräaallon keikutuksesta, siis paikassa jossa munki pitää ajaa hiljaa ja tehdä niitä aaltoja. Älkää tyrmätkö kun minä esitin asian kertokaa te muut miksi se pitää olla puuta ja vielä vanhaa.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 23.01.2011 21:36

Olen omistanut, Busterin, Masterin ja Vatorin. Kuka mistäkin loikkimisesta tykkää !!! Jos haluaa pelkän yhteysveneen, niin em. veneet ovat varmasti hyviä siihen. Jos ei ole mihin yhteyttä pitää, siis mökkiä jossakin saaristossa ja järvelle ja merellekin on matkaa yli 50 km. Ei silloin tule mieleen piipahtaa Busterilla ajamassa hurua meren, Saimaan tai Päijänteen vesistössä, joihin esim. minulla on kutakuinkin sama matka kaikkiin, ne ovat vain eri ilmansuunnissa. Vene on minulle harrastus, harrastus nro 1; en kalasta, en mökkeile -en halua olla riippuvainen muista - haluan myös talvella harrastaa. Puuvene antaa siihen parhaimmat mahdollisuudet, vanhat puuveneet erityisesti antavat ilon aiheita, varsinkin silloin kun on onnistunut korjaamaan jonkun asian jopa paremmaksi kuin veistämö aikanaan. Siis joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä, sattaapipa joku pitää myös anopista. Meitä on moneksi. Harrasta Sinä vain Buster -veneilyä, ymmärrän sen kyllä, vaikket meitä vanhoja ja vähän nuorempia gubbeja ymmärtäisikään !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 24.01.2011 15:54

Eklu meinaa näköjään kaikessa yksinkertaisuudessaan hyppiä tasajalkaa kukkapenkissä :-) :-) :-)

No se siitä, toivottavasti muutkin suhtautuvat asiaan sen vaatimalla vakavuudella...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

janix76
Viestit: 38
Liittynyt: 14.06.2010 23:37

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja janix76 » 26.01.2011 14:24

:)) :)) :)) joo joensuustakin näköjään pore nimistä saippuaa löytyneen ylätys yllätys tavaratorilta viimeviikolla pongasin kyseisen tuotteen... :-) :-)

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 30.01.2011 0:25

Sinbad niminen "poresaippua" on nyt osaltani loppuun käsitelty. Kävin katsastamassa veneen.
Ulkomuoto oli kutakuinkin veneen kuvan mukainen. Tilat ajohytissä olivat peräisin 30 -luvulta ja tunnelman siltä ajalta saattoi aistia. Loput olivatkin lähes samaa painajaista, mitä olen joutunut kokemaan Donnan kanssa. Totesin hinnan olevan suhteettoman veneen kuntoon nähden. Tulin tänään pois yhtä kokemusta rikkaampana ilman venettä ja sen omistusoikeutta.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Simon » 30.01.2011 0:47

Nyt on kyllä harmin paikka 8\ ja kuinka odotimme sulle uutta silmäterää :), mutta totuus on kai se minkä olet käynnilläsi todennut ja päätöksesi tehnyt, joten se venekuume siitä.
Harmittaa puolestasi, tuohan vaikutti oikein hyvältä :)

Poresaippuan myynti toki on saattanut lisääntyä, joten voisit Vaasan firmalta kysellä vaikkapa pientä proviisiota ;-) . Savolaisetkin näkyy sen jo löytäneen :-)

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Notreal » 30.01.2011 11:04

Vai meni venejutska ketuilleen... :-(
No, parempi katsoa kuin katua.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Vastaa Viestiin