Notikka, kiitos vinkistäsi. Tosin tämä laudoitus on jo tutumpaa hommaa, kun tuli pohja korjattua nykyisestä käyttöveneestäni Koitosta, siihenkin vaihtettiin muutama lauta, tosin se oli helpompaa, koska laudat sai ehjänä malliksi. Donnassa sen sijaan ne olivat lasikuidun alla muhineet niin huonoiksi, että ne olivat pääosin "tikkua ja purua" kölin molemmin puolin kaksi ensimmäistä lautaa. Siitä eteenpäin löytyvät mallilaudat, niitä ei ole vielä irroitettu, koska jotenkin paketti on saatava pysymään kasassa. Pasutus on myös tuttua ja putkena
käytän samaa vanhaa putkea halkaisijaltaan 300 mm. Putkeni keskivaiheilla on
kierretangot, minkä päällä lauta "lepää". Edellistä venettä tehdessä panin veden putkeen
ja lämmitin sen höyryäväksi. Siinä oli se vika, että putken lämmitys kesti pitempään kuin
puun pasutus ensimmäisellä kerralla, kun sen töhöttimellä tein. Nyt täytyy johtaa putkeen
höyry kattilasta ulkopuoleta, ehkä se on nopeampi tapa, se jää nähtäväksi. Tuuma ja tunti on tuttu käsite mm. kaljaasi Vivanin jokakeväisistä lankkujen vaihtotalkoista, siellä pasutus kestää yli 2 tuntia. Simonille myös kiitokset vinkistä, se oli uutta asiaa minulle.
kaiken kaikkiaan olen vielä viimeksi laatimassani aikataulussa, joka tähtää siihen, että Donna
on Haminan Yrjösenpohjan laiturissa viimeistää viikkoa ennen Hamina Tattoon alkamista, siis
ajeltavassa ja yöpymiskunnossa.
![eteenpäin ->](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Seuraavana talvena otetaan vene sitten vielä kerran
halliin ja tehdään sisäosien viimeistelytyöt, jotta salonki on Salonki, jotta elektroniikka on
viimeisen päälle tarvittava ja huomaamaton, lämmitysjärjestelmät, pikkunen pentry jne salongin edessa olevassa ohjaamossa tai sanoisiko ruoritilassa unohtamatta perän ruoritilan
katoksia. Satamapeitteet teen itse, kun nyt tiedän miten se tehtiin Koittoon. Mm. markiisi- toimittajana luulisin kangastakin löytyvän home- ja palosuojattuna.
Mutta niistä en ensi kesälle haaveile.
Donna 28
![hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)