Sivu 1/1

Yskivä Volvo Penta

Lähetetty: 01.04.2006 18:11
Kirjoittaja aarneraja
Puuvene on hieno, mutta moottorissa harmittava vika. Kyseessä on vuoden -84 Volvo Penta MD 11 D, joka teki tenän viime suvena. Kone käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä eikä tottele kaasua, kuin pakkosyötöllä. Olen kokeillut kiristellä muttereita, vaihtaa letkut, polttoaineen suodattimen ja suuttimen, mutta ei vain tokene kone. Voisiko vika piillä siis syöttöpumpussa, koska pakkosyötöllä kone joten kuten käy? Vinkeistä olisin hyvin kiitollinen, ettei kesä ala laiturissa.

Lähetetty: 02.04.2006 2:54
Kirjoittaja ride
ongelma,sulla on roska kaasarisa.

Lähetetty: 02.04.2006 12:00
Kirjoittaja Jape
Eipä taida siinä vehkeessä kaasaria olla. Kun olet jo aika paljon vaihdellut osia niin eipä siinä enää paljon muuta jää kun syöttöpumppu tai sitten imu- tai pakoventtiili jumissa.

Lähetetty: 02.04.2006 19:46
Kirjoittaja Tuominen
Näkemättä on paha sanoa mutta tämmöiset on helppo tarkistaa.Irroittamalla venttiilikopan kannen näet jos jonkun venttiilin jousi on poikki.Pakosarjan tai imusarjan irrotus paljastaa venttiilivian kun tutkii kanavia.Itse veikkaisin katkennutta venttiilin jousta.Syöttöpumppuvikaan en jaksa uskoa.

Lähetetty: 20.04.2006 18:00
Kirjoittaja hantuu-6
itsellä oli sama vika selvisi että kansi oli syöpynyt puhki

Lähetetty: 28.04.2006 21:35
Kirjoittaja MD11C
Itselläni samanmoinen vika. Alkoi siitä että suodattimet menivät tukkeeseen kovassa vedenkäynnissä ajelun jälkeen, kun tankin pohjalta oli kiintoaineet lähteneet liikenteeseen. No suotimet vaihdettiin ja sihdit putsattiin, ja ei toimi vieläkään. No sitte ilmattiin ja ilmattiin, mutta ei tullut mitään. Viimein huomattiin että siirtopumpun kuperan kannen kiinnitysruuvin kupari prikka vuoti ilmaa järjestelmään. Eihän korvessa uutta sellaista ollut, joten uusi tiiviste syntyi tuikkukynttilän alumiinista, ja toimi sen kesän(juhannukselta) loppuun.

Lähetetty: 29.04.2006 9:37
Kirjoittaja henx
Kyse voi olla myöskin venttiilin palamisesta.

Lähetetty: 01.05.2006 21:06
Kirjoittaja aarneraja
Kiitos hyvistä vinkeistä! Viikonloppuna konetta tutkailtiin ja purettiin oikein ammattimiehen kanssa, jouset näyttivät olevan kunnossa, mutta kannet lähtivät pajalle tarkistettavaksi, josko niissä olisi jotain säröjä tms. Kone hyrähti nyt käyntiin komeasti, ja kumma kyllä näytti toimivan normaalisti ilman pakkosyöttöä. Pitänee tarkastaa myös nuo siirtopumpun prikat ja venttiilit. Laitan raporttia, kun vika löytyy ja moottori hyrrää. Viimeisten jäiden lähtöä odotellessa..

Lähetetty: 30.08.2007 11:15
Kirjoittaja suoraa_huutoa
Mitenkäs tässä kävi ?