Painelaakeri asiaa

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Qubik
Viestit: 1058
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Painelaakeri asiaa

Viesti Kirjoittaja Qubik » 05.05.2017 14:46

jo tykkäät myös peruttaa, niin ei oikein konsteja ole. Hanki sellainen moottori+vaihe, että nivellaakeri ei puuha haittaa.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

danlig
Viestit: 123
Liittynyt: 08.05.2014 12:17

Re: Painelaakeri asiaa

Viesti Kirjoittaja danlig » 05.05.2017 16:20

Jos sitä kesän menee vaa etiäpäin ja ens talvena sit miettii peruutuksenkin :)) eli ens talvena sitten moottori suoraan potkuriakseliin

danlig
Viestit: 123
Liittynyt: 08.05.2014 12:17

Re: Painelaakeri asiaa

Viesti Kirjoittaja danlig » 13.05.2017 17:52

Ei kyllä siinä kävi niin että hylkäsin ajatuksen, nyt on potkuriakseli jatkettu ja kone kytkin paketti linjattu akseliin ja käytössä kytkimen oma painelaakeri :)) Mutta edelleenkään en tiedä, että mitä öljyä ja paljon/mihin asti pitää laittaa tonne kytkimeen?

danlig
Viestit: 123
Liittynyt: 08.05.2014 12:17

Re: Painelaakeri asiaa

Viesti Kirjoittaja danlig » 23.05.2017 8:38

Eilen kävin koeajaan ja rikkomassa jäitä, ei kytkin suostu pakille menemään. Voiko johtua öljystä? Käykö kuinkaan jos kokeilee esim atf öljyä?

Toinen ongelma oli että kone sammu kierroksista riippumatta jos työnsi vaihteen kokonaan eteen, en ole säätänyt kytkintä sisältä ja se on toiminut edellisellä omistajalla.

Voiko potkuri olla liian iso ja siksi sammuttaa koneen? Muistaakseni koko on 14x8"

Edit: En viitti enempää tukkia perättäisiä viestejä, sain pakin toimimaan kiristämällä pantaa huomattavan paljon.

Vastaa Viestiin