Morse "kaasukahva"-vekotin irti

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Morse "kaasukahva"-vekotin irti

Viesti Kirjoittaja Seesell » 03.01.2016 22:24

Moi,
saako kuvissaolevan kaasukahvan jollai tavalla irti niin että saisin tuon laudan missä kaikki mittarit ym kiinni putsattua. Ja mieluiten niin että kaasukahvan kaikki "asetukset" ei mene piloille, en halua säätää vaijeria ym uudestaan!
Eli löytyykö konsti? Se ei siis mahdu reijästä sellaisenaan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Morse "kaasukahva"-vekotin irti

Viesti Kirjoittaja matti » 04.01.2016 19:51

Otat vaijerit irti.
Vaijerin päässä on päätehela (tappi 90asteen kulmassa) joka lukittu pienellä saksisokalla, vedä sokka pois, ota talteen myös sen alla oleva prikka, toinen samoin.
Sit irrotat kaapelin kuoret irroittamalla toisen ruuvin ja löysääämällä toisen(toisen kaapelin ruuvit näkyvät yläkuvassa juuri pöytäpinnan tasolla).
Kun et kiertele sitä päätyhelaa, niin säätö säilyy.

Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Re: Morse "kaasukahva"-vekotin irti

Viesti Kirjoittaja Seesell » 20.01.2016 17:55

Moi, kiitos vastauksestasi! Valitettavasti on ollut niin kylmää että aivomassani on todella kohmeessa ja jäässä ja oli tämän takia hankalaa ymmärtää ihan koko viestisi :)

Avasin kuoret ja otin kuvan sisällöstä. Jos sinulla suinkaan on mahdollisuus, voisitko kuvaa käyttäen vääntää rautalangasta etten vaan vahingossa mene tekemään jotain ihan typerää :)
Olin aikoinaan kokeilevaa tyyppiä mutta tarpeeksi monen kalliin pettymyksen kautta opin että mielummin kysyn muutaman tyhmän kysymysksen kuin että kadun ja köyhdyn vielä lisää...

Kiitos taas !!!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Morse "kaasukahva"-vekotin irti

Viesti Kirjoittaja matti » 20.01.2016 20:36

Aah se onkin niin hienoa mallia, että sokka onkin lukkorengas, siis;
Pienellä ruuvarilla irroitat punaisen muovipäätekpleen niveltapissa olevan lukitusprikan, ruuvarin kärki jompaankumpaan kahdesta suorakaiteen muotoisesta aukosta kierrä ruuvaria jolloin lukkoprikka joustaa auki ja irtoaa sivusuunnassa(voi jopa singahtaa peränurkkaan), ÄLÄ yritä taivuttaa pään yli, vääntynee pilalle.
Tosin sinullahan näyttää olevan jopa varalukkoprikka teipillä kiinni kotelossa, vai näenkö väärin?

vaijerin kuori on kiinni kuvassa näkyvällä lukituspannalla/ kahdella ruuvilla, ne auki, toiselle vaijerille sama, sen päätehela on vivun takapuolella ahtaassa paikassa, luulen, että em loiva V muotoinen vipu pitää aukaista, näkyvissä olevat kaksi ruuvia, (sekä mahdollisesti sen toisen kaapelin kuoren kiinnityspiste, ruuvi näkyy osittain kaapelin takaa), että vaijerin saa irti, tämä on arvaus, koska juuri tuonlaiseen ei ole tullut vaihdettua vaijereita

Kylläpäs on vaikeaa selittää näinkin yksinkertaista hommaa! 8}

MÖsteri
Viestit: 1230
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Morse "kaasukahva"-vekotin irti

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 20.01.2016 22:02

Just noin. Ja ihan selvästi kerrottukin. Hassua kun toi toinen vaijeri menee vivun nurjalle puolelle. Vai näkyykö päätekappale, jos katsookin toiselta puolen?

Ja sitten jos on vähänkin epävarmuutta, niin merkitset teipillä ja mustalla tussilla molemmat vaijerit, eli kumpi on kumpi. Tee merkki myös vaijerin kuoreen ja tuoton laitteen runkoon, niin tulee kaikki taatusti samoille paikoille. Voit myös ottaa kuvan merkinnöistäsi ennen purkamista, jotta se varmasti on tallessa ymmärrettävässä muodossa. (Voit tallentaa sen tänne meidänkin ihmeteltäväksi) :)

Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Re: Morse "kaasukahva"-vekotin irti

Viesti Kirjoittaja Seesell » 22.01.2016 0:35

Juu tämä onkin katsos oikein luxusmalli kun on kivan punainen pallero kaasukahvan päässä ja kaikki :-)
Kiitos täydellisestä vastauksesta! Nyt uskallan mennä viemään homman päätökseen, ja taidan sittenkin jättää lekan kotiin kun siitä ei ollut mainintaa vastauksessanne 8]

Ja voin kyllä laittaa lisää kuvia myöhemmin todistamaan miten olen ymmärtänyt kaikki hyvät ohjeet väärin :-)

Vastaa Viestiin