Wickström W2 sammuu ja käynnistyy ja sammuu
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26.04.2015 9:12
Wickström W2 sammuu ja käynnistyy ja sammuu
Terve,
aiemmin hyvin toiminut Viku on pettänyt minut ja sammuilee. Eli lähtee kylmänä normaalisti käymään ja sammuu n 20 minuutin ajon jälkeen, käynnistyy heti/lähes heti napista painettaessa ja etenemme taas sulassa sovussa 50m ja taas sammuu. Tätä jatkuu ja jatkuu. Mistä löydän vian tähän ongelmaan? Tekisi mieli viedä vanha-rouva jo mökille ja lähteä ajelemaan, mutta... Auttakaa ja kertokaa jos ideoita, kaikki otetaan vastaan.
aiemmin hyvin toiminut Viku on pettänyt minut ja sammuilee. Eli lähtee kylmänä normaalisti käymään ja sammuu n 20 minuutin ajon jälkeen, käynnistyy heti/lähes heti napista painettaessa ja etenemme taas sulassa sovussa 50m ja taas sammuu. Tätä jatkuu ja jatkuu. Mistä löydän vian tähän ongelmaan? Tekisi mieli viedä vanha-rouva jo mökille ja lähteä ajelemaan, mutta... Auttakaa ja kertokaa jos ideoita, kaikki otetaan vastaan.
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14.05.2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: Wickström W2 sammuu ja käynnistyy ja sammuu
Bensansaanti tökkii.Tutki koko linja.
Vettä kaasarissa.Tankki ei saa ilmaa.Suodatin tukossa(jos on).
Viimekesäiset bensat "kuivuneet kiteiksi" kaasariin.
Vettä kaasarissa.Tankki ei saa ilmaa.Suodatin tukossa(jos on).
Viimekesäiset bensat "kuivuneet kiteiksi" kaasariin.
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26.04.2015 9:12
Re: Wickström W2 sammuu ja käynnistyy ja sammuu
Moi Pellamo,
Kiitos vastauksestasi, kaasari on avattu ja putsattu, tiiviste vaihdettu. Polttoaineen suodatin vaihdettu. Mitä mieltä olet venttiileistä? Onko mahdollista, että vika olisi niissä?
Ajattelin kokeilla kuitenkin myös irtotankilla, eli tuleeko polttoaine koneeseen normaalisti. Koneessa olevaa ruuvia avaamalla valuu kyllä bensaa lattialle koneen käydessä, kuvittelisin sen olevan kunnossa. Voiko polttoaineen tulo loppua alussa kertomallani tavalla ja tulla taas pikkasen ja loppua taas. Mitä mieltä?
Kiitos vastauksestasi, kaasari on avattu ja putsattu, tiiviste vaihdettu. Polttoaineen suodatin vaihdettu. Mitä mieltä olet venttiileistä? Onko mahdollista, että vika olisi niissä?
Ajattelin kokeilla kuitenkin myös irtotankilla, eli tuleeko polttoaine koneeseen normaalisti. Koneessa olevaa ruuvia avaamalla valuu kyllä bensaa lattialle koneen käydessä, kuvittelisin sen olevan kunnossa. Voiko polttoaineen tulo loppua alussa kertomallani tavalla ja tulla taas pikkasen ja loppua taas. Mitä mieltä?
-
- Viestit: 562
- Liittynyt: 07.03.2014 10:24
Re: Wickström W2 sammuu ja käynnistyy ja sammuu
Kokeile sillä irtotankilla. Bensan saamattomuudelta tosiaan kuulostaa.
Kokeilisin ihan ensiksi ajella bensatankinkorkki auki. Sais pois suljettua korvausilma ongelman
Kokeilisin ihan ensiksi ajella bensatankinkorkki auki. Sais pois suljettua korvausilma ongelman
-
- Viestit: 562
- Liittynyt: 07.03.2014 10:24
Re: Wickström W2 sammuu ja käynnistyy ja sammuu
...sitte tosiaan bensansuodattimet saattaa sohlata
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14.05.2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: Wickström W2 sammuu ja käynnistyy ja sammuu
Ei tuo mun mielestä vaikuta sen kummemmalta kuin benziinijutulta.
Mikään ei viittaa venttiileihin kertomuksessasi(minun mielestä).
Lauantaina aukaisin pienen 4-tahti Suzukin kaasarin kun ei lähtenyt käymään.Oli kuivunut pensat ja ikäänkuin
kiteytynyt sinivihreeksi "timanttiläjäksi" pääsuutin tukossa...(oli tosin säilytetty talvi ns. huoneenlämmössä jolloin haihtuukin ripeästi)
Mikään ei viittaa venttiileihin kertomuksessasi(minun mielestä).
Lauantaina aukaisin pienen 4-tahti Suzukin kaasarin kun ei lähtenyt käymään.Oli kuivunut pensat ja ikäänkuin
kiteytynyt sinivihreeksi "timanttiläjäksi" pääsuutin tukossa...(oli tosin säilytetty talvi ns. huoneenlämmössä jolloin haihtuukin ripeästi)
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
- Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 23.03.2007 0:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Re: Wickström W2 sammuu ja käynnistyy ja sammuu
Tuossahan saattaa ola useammankin sattuman summa, kaikki mitä täällä jo edellä mainittiin voi olla osasyynä, paitsi nuo venttiilit.
Joku vuosi sitten taistelin W- ykköseni kanssa, vähän samoilla oireilla.
Ratkaisin ongelman asentamalla kaasuttajan ja imusarjan väliin n. 4 millisen tiivisteen, huomattuani että pako- / imusarja (esilämmitin) johti
liikaa lämpöä kaasuttajaan (alumiininen) ja jopa "kiehautti" bensiinin.
Oletan että nykyiset bensiinit ovat herkempiä lämmölle kuin aikaisemmat laadut ja näinollen liika lämpö vie "puhdin" ja aine ei enää sytykkään.
Tuon jälkeen olen ajellut kolme kesää ongelmitta.
Joku vuosi sitten taistelin W- ykköseni kanssa, vähän samoilla oireilla.
Ratkaisin ongelman asentamalla kaasuttajan ja imusarjan väliin n. 4 millisen tiivisteen, huomattuani että pako- / imusarja (esilämmitin) johti
liikaa lämpöä kaasuttajaan (alumiininen) ja jopa "kiehautti" bensiinin.
Oletan että nykyiset bensiinit ovat herkempiä lämmölle kuin aikaisemmat laadut ja näinollen liika lämpö vie "puhdin" ja aine ei enää sytykkään.
Tuon jälkeen olen ajellut kolme kesää ongelmitta.