Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
Kolibri
- Viestit: 125
- Liittynyt: 24 Kesä 2007 13:36
Viesti
Kirjoittaja Kolibri » 28 Elo 2007 22:16
KS1030 kirjoitti:tässä on tekniset tiedot traderiin. 4 ja 6 pyttysiin.
ei välttämättä saa hyvin selvää kuvasta mutta...
Painaako Traderin kone siis 496 kg + vaihteisto?
1 lb. = 16 oz. (unssia) = 453,5924
Paljonkohan Velvetin hydraulivaihteelle voisi laskea painoa?
-
heke
- Viestit: 2
- Liittynyt: 14 Heinä 2007 14:43
Viesti
Kirjoittaja heke » 28 Elo 2007 22:34
Kolibri kirjoitti:Painaako Traderin kone siis 496 kg + vaihteisto?
1 lb. = 16 oz. (unssia) = 453,5924
Paljonkohan Velvetin hydraulivaihteelle voisi laskea painoa?
Velvettien paino mallista riippuen (71C-73C) on välillä 43.1-83.9kg kuivana.
-
Kolibri
- Viestit: 125
- Liittynyt: 24 Kesä 2007 13:36
Viesti
Kirjoittaja Kolibri » 28 Elo 2007 22:38
heke kirjoitti:Kolibri kirjoitti:Painaako Traderin kone siis 496 kg + vaihteisto?
1 lb. = 16 oz. (unssia) = 453,5924
Paljonkohan Velvetin hydraulivaihteelle voisi laskea painoa?
Velvettien paino mallista riippuen (71C-73C) on välillä 43.1-83.9kg kuivana.
Vaikean heitit, mulla lukee kytkimessä:
Velvet Drive
Model 10-17-002
Ratio 1:1 Serial 8299
Mikäköhän on kyseessä?
-
Kapu III
- Viestit: 364
- Liittynyt: 14 Huhti 2007 14:11
- Paikkakunta: Mänttä
Viesti
Kirjoittaja Kapu III » 29 Elo 2007 14:30
Malli on 71C ja muut
tiedot
-
harza
- Viestit: 43
- Liittynyt: 08 Elo 2009 23:35
- Paikkakunta: Porvoo
Viesti
Kirjoittaja harza » 16 Marras 2017 10:52
KS1030 kirjoitti:tässä on tekniset tiedot traderiin. 4 ja 6 pyttysiin.
ei välttämättä saa hyvin selvää kuvasta mutta...
Löytyisikö KS1030:ltä (tai joltakin muulta) vielä tämä kymmenen vuotta sitten tässä ketjussa esitetty "tekniset tiedot traderiin", kuva kun ei enää photobucketista näy?
Kysyn koska en ole löytänyt ankarasta googlailusta huolimatta mistään "luotettavaa" tietoa 4-pyttyisen 220 cu in (perus-) koneen painolle (vm. 1967, ollut tod. näk. aikanaan varamoottori trader "pitkänokka" k-series kuorma-autoon). Tarve olisi painolle ja vieläpä painopisteelle, jotta pääsisin mahdollisimman hyvällä lähtödatalla keskustelemaan uusista vaimennuskumeista moottorin alle asiantuntijan kanssa. Tarkoitus olisi päästä viimeisistäkin värinöista ja metelistä eroon (lue: hifistellä). Kunnianhimoinen tavoite toki, sillä nykyiselläänkin tilanne on jo melko hyvä: matkakierroksilla 1600rpm voi Kiisken kabiinissa keskustella likipitäen korottamatta ääntä, vaikka taattuun fiskarityyliin malmikasa möykkää paraatipaikalla kabiinin keskellä.
Jos dataa ei löydy, myös vinkkejä mistä löytyisi lainaan/vuokralle kohtuullisen pienikokoiset 4kpl punnituspadit, jotka voisin asettaa telakalla moottorin kumityynyjen alle. Suunta pk-seutu - Itäuusimaa.
-
danlig
- Viestit: 123
- Liittynyt: 08 Touko 2014 12:17
Viesti
Kirjoittaja danlig » 16 Marras 2017 11:36
harza kirjoitti:KS1030 kirjoitti:tässä on tekniset tiedot traderiin. 4 ja 6 pyttysiin.
ei välttämättä saa hyvin selvää kuvasta mutta...
Löytyisikö KS1030:ltä (tai joltakin muulta) vielä tämä kymmenen vuotta sitten tässä ketjussa esitetty "tekniset tiedot traderiin", kuva kun ei enää photobucketista näy?
Kysyn koska en ole löytänyt ankarasta googlailusta huolimatta mistään "luotettavaa" tietoa 4-pyttyisen 220 cu in (perus-) koneen painolle (vm. 1967, ollut tod. näk. aikanaan varamoottori trader "pitkänokka" k-series kuorma-autoon). Tarve olisi painolle ja vieläpä painopisteelle, jotta pääsisin mahdollisimman hyvällä lähtödatalla keskustelemaan uusista vaimennuskumeista moottorin alle asiantuntijan kanssa. Tarkoitus olisi päästä viimeisistäkin värinöista ja metelistä eroon (lue: hifistellä). Kunnianhimoinen tavoite toki, sillä nykyiselläänkin tilanne on jo melko hyvä: matkakierroksilla 1600rpm voi Kiisken kabiinissa keskustella likipitäen korottamatta ääntä, vaikka taattuun fiskarityyliin malmikasa möykkää paraatipaikalla kabiinin keskellä.
Jos dataa ei löydy, myös vinkkejä mistä löytyisi lainaan/vuokralle kohtuullisen pienikokoiset 4kpl punnituspadit, jotka voisin asettaa telakalla moottorin kumityynyjen alle. Suunta pk-seutu - Itäuusimaa.
Minulla on huoltokirja näille teollisuusmoottoreille, muttei kyseisestä kirjasta löytynyt painoa saatika mitään painopisteitä
muista ottaa marinointiosat huomioon jos löydät jostain netistä itse moottorin painon
-
harza
- Viestit: 43
- Liittynyt: 08 Elo 2009 23:35
- Paikkakunta: Porvoo
Viesti
Kirjoittaja harza » 16 Marras 2017 11:48
danlig kirjoitti:muista ottaa marinointiosat huomioon jos löydät jostain netistä itse moottorin painon
Tottahan toki, kuten myös merivaihteen painon..
-
js
- Viestit: 34
- Liittynyt: 09 Elo 2007 13:09
- Paikkakunta: Inkoo/Porvoo
Viesti
Kirjoittaja js » 27 Marras 2017 14:17
Masinistipalstalla saisit varmaankin tarkempia tietoja (masinistit.com).