Älä edes suunnittele. Kun sulla on suljettu systeemi, joka nyt jostain syystä ei toimi oikein, niin on hyvin todennäköistä, että saat muutoksessa huonomman, joka ei myöskään toimi.ms.venla kirjoitti:Onko tietoa siitä kuluuko järvivessä kone väljäksi raakavesijäähdytteisenä 60 asteisena kuinka paljon nopeammin, kuin nyt tällä makeavesijäähdytyksellä 80 asteisena? kone on valurautaa, mutta kansi alumiinivalua. Vai ruostuuko lohko lopulta puhki?
Olen sellaisen merellä ajetun koneen nähnyt mistä kansi oli ruostunut puhki, mutta toisaalta täällä sisävesillä pyörii auton koneita raakavedellä jäähdytettyinä paljonkin. Vaikuttaako näihin käytetyt kierrokset vai mikä.
Raakavesisysteemi saa koko ajan uutta hapekasta vettä ja kaikkea vedessä lilluvaa kiintoainesta. Kyllä se syöpyy järvivedelläkin. Mikä pahinta, seisokin aikana vesi saattaa vajua pois koneesta ja imee happea tilalle. Välillä vettä ja välillä ilmaa, on ruosteelle ihanin kohta.