Moottori on Olympia mallia 2f 45. 2 syl, 6-10hp (900-1500rpm) ja ilmeisesti vm 58, jos oikein tulkkasin moottorin tunnistelaattaa.
Moottori kuulemma peruskorjattu jonka jälkeen ei käytetty(sain kaupassaa mukaan peruskorjauskuitit vuodelta 1990.) Pikkasen tuota kyllä epäilen: pakosarja oli sisäpinnaltaan ruosteinen ja moottorin päälle hätäisen näköisesti maalattu uutta väriä. Toisaalta koneessa oli öljyt sisällä ja pyöri käynnistyskammesta pyörittämällä, aika lupaavaa mun mielestä.
Starttimoottorille näytti olevan paikka koneen kyljessä, mutta sitä oli jossain vaiheessa tarvittu johonkin muualle. Vai olikohan laturin paikka. Vai onko näissä sellanen dynastartti systeemi? Joka tapauksessa tyhjä akselinpää(kulmavaihteella vissiin kampiakseliin), jonka vieressä paikka johon pultata jotain.
Onkohan se kovastikkin tarpeellinen toiminnan kannalta, jos tyytyy veivaamaan mottia käyntiin?
Osaisiko joku vinkata mistä saisi koneen käyttöohjeet? Tai vielä parempaa jos löytyisi korjaamokäsikirja. Sen verran oli monta hanaa yms että olisi kiva tietää mihin sittä vettä missäkin vaiheessa kuuluu ohjata

Mitäs ootte mieltä miten tuon koneen kanssa edetä.. Pistänkö vaan bensaletkut kiinni ja koittamaan että josko motti lähtee tulille(jonka jälkeen aistinvarainen vikadiagnoosi) vai kannattaako suosiolla joku paikka avata ja tarkistaa?
Kerkesin koneelle suorittaa vasta pikavilkaisun, joten katsotaan mitä vastaan tulee.. Jälkeenpäin miettiessä tuli mieleen että sytytystulpat oli kyllä paikoillaan mutta tulpanhattuja/ johtoja ei ollut kyllä missään.. Oliskohan se tyhjä paikka siellä akselin päässä ollut kuitenkin sytytyspuolalle?

Potkuriakselin tiivistys näytti olevan perinteisellä taliboksilla(vannasputken päässä kierrettävä "holkki" jonka alla ilmeisesti se tiivistysstaffi ja päällä kierrettävä rasvakuppi)? Potkurin päässä ei näkynyt mitään joten ilmeisesti vesivoideltu ja messinkiholkit sisällä, en kerenny kurkkaamaan.
Vannasputken ja moottorin välissä ei ollut akselilla mitään runkolaakeria, aiheutti ihmetystä että pitäisiköhän.
Potkurikin löytyi lattiatrallien alta kun purin niitä(JES, säästinpä senkin ostamisessa!) Potkuriakselin kartioon oli vedetty erkkaa ympäri, arvauksia miksi? Potkuria kun sovitin niin tuntui olevan ihan tiukka eli sopiva.
Tulipa taas romaani. Jatkan kysymystulvaa kunhan etenen projektissa.