Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Kirjoita palautetta Puuvene.fi:stä; esitä parannuksia ja linkkivinkkejä, raportoi viallisista linkeistä tai kehu ja kannusta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 24.01.2010 22:41

Xittu, nyt mää en voi kirjautua ulos :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Viinamäenmiäs
Viestit: 257
Liittynyt: 30.12.2005 15:29
Paikkakunta: Sysmä - Vantaa
Viesti:

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 25.01.2010 19:51

Uloskirjautuminen käy vaikka tästä linkistä Poista evästeet,
jonka tähän lainasin tuolta etusivulta Ostetaan ja myydään laatikon alta. 8o 8} :-)
Viinamäenmiäs

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Notreal » 25.01.2010 21:10

Kyllä nyt on melkoisen erikoista veivaamista tuon "Kööpenhamina lähestyy" aiheen tiimoilla !
Ymmärrän kyllä jos "valtaa pitävä" katsoo aiheelliseksi lukita jonkin aiheen,
mutta enpä ole ennen törmännyt tilanteeseen, jossa lukitsija käyttää tilannetta
hyväkseen kirjoittamalla ennen lukitusta aiheesta kuitenkin oman näkemyksensä.
Mielestäni Pekka Huhdan olisi pitänyt lukitessaan aiheen jäävätä itsensä aiheen tiimoilta,
varsinkin kun kirjoittaa:
todellisuus on, ettei kellään meistä ole sellaista kyvykkyyttä analysoida näitä asioita
Teksti ilmeisesti tarkoitti kaikkia muita paitsi Pekka Huhtaa itseään ? 8\
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Pekka Huhta
Viestit: 936
Liittynyt: 14.04.2003 10:33
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta » 25.01.2010 23:09

Notreal kirjoitti:Kyllä nyt on melkoisen erikoista veivaamista tuon "Kööpenhamina lähestyy" aiheen tiimoilla !
Ymmärrän kyllä jos "valtaa pitävä" katsoo aiheelliseksi lukita jonkin aiheen,
mutta enpä ole ennen törmännyt tilanteeseen, jossa lukitsija käyttää tilannetta
hyväkseen kirjoittamalla ennen lukitusta aiheesta kuitenkin oman näkemyksensä.
Mielestäni Pekka Huhdan olisi pitänyt lukitessaan aiheen jäävätä itsensä aiheen tiimoilta,
varsinkin kun kirjoittaa:
todellisuus on, ettei kellään meistä ole sellaista kyvykkyyttä analysoida näitä asioita
Teksti ilmeisesti tarkoitti kaikkia muita paitsi Pekka Huhtaa itseään ? 8\
No, valintoja oli kaksi: joko pistän vain aiheen lukkoon, jolloin nousee hirveä meteli siitä että mä olen raukkis ja laitan ketjun lukkoon kun argumentit loppuu, taikka sitten esittää oma kantani ja pistää se sitten lukkoon. Tämä oli nyt oma valintani.

Nyt on esitetty joukko linkkejä pitkin keskustelua sekä toinen joukko linkkejä yhdessä viestissä. Voidaan todeta että ollaan väitteitä laskien tasoissa, jos se ketään lohduttaa. En ala riitelemään siitä että kuka minkäkin väitteen kanssa on oikeassa. Olisihan se tietysti ollut mielenkiintoista jatkaa väittelyä tuostakin eteenpäin, mutta kuvitteleeko kukaan tosiaan että koko ilmastonmuutoksen ydin ratkaistaan juuri Puuvene.netin keskustelupalstalla? Mitä muuta kuin riita tuosta ketjusta olisi voinut olla tuloksena?

Joka tapauksessa sain ketjusta yksityisviesteillä runsaasti negatiivista palautetta ihmisiltä jotka eivät kuitenkaan halunneet ruveta ketjun linkkisotaan siitä että kenellä on vakuuttavimman kuuloiset tieteelliset tai "tieteelliset" tutkimukset takana. Ja tästä päästään jälleen ketjun sulkemisen syihin: tällä palstalla ei ole koskaan juuri riidelty politiikasta, esitetty jyrkkiä uskonnollisia kantoja tai käsitelty muutakaan tulenarkaa materiaalia. Jokainen poliittinen, uskonnollinen, tai muulla tavalla vahvoja tunnereaktioita herättävä keskustelu on oletusarvoisesti enempi haitaksi kuin hyödyksi palstan hengelle, ja sitä paitsi sekä poliittiselle debatille, uskonkysymyksille että ilmastoasioille on olemassa omat fooruminsa. Käytetään niitä, tapelkaa niillä palstoilla niistä asioista jotka oikeiksi uskotte. Niin minäkin teen.

Pekka

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 26.01.2010 16:51

SE ON NYT SITTEN SIINÄ se aihe ja joku hävisi ja joku voitti mutta voittajiin ei ainakaan kuulu Pekka joka vähän niinku douppasi muutoin suht reilussa kisassa ;-) ;-) ;-) ;-)

Piste: .
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

MikkoM
Viestit: 94
Liittynyt: 04.06.2006 17:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja MikkoM » 26.01.2010 22:50

Ilmastokeskustelun viimeiseen postaukseen ja ketjun lukitsemiseen liittyen, olen vastannut Pekka Huhdan väittämiin yksityiskohtaisesti yksityisviestillä. Tämän takia tämän episodin jatko-osa ei tule ilmestymään palstalle. Pahoittelen, jos aiheutin joillekkin tahoille mielipahaa kirjoituksillani, joita en tosiaankaan kirjoittanut loukatakseni tai halventaakseni ketään. No keskustelu ilmastosta jatkuu muilla tahoilla ja täällä pysytellään maan(ja veden)läheisimmissä asioissa. Minun puolestani asia on loppuun käsitelty ;-) .

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25.10.2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 26.01.2010 23:25

Itse en ainakaan vetänyt hernettä nenään, tosin en kyllä kertaakaan postannu kyseiseen aiheeseen. Luin kyllä koko aiheen läpi, kun luin täältä VM:n kirjoituksen. Mielestäni aihe oli asiallinen, ja keskustelu siinä myös. Paljon eri mielipiteitä ja kannanottoja. Mielestäni se on vaan hyvä, että on eri kantilta mielipiteitä. Mitä tästäkin maailmasta tlisi jos jokaikinen tallaaja olisi samaaa mieltä joka asiassa?
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 29.01.2010 16:52

Niin sanotusti "ei lasta eikä p.askaa" jos vain yksi mielipide olisi sallittu tai vain yhden mielipiteen annettaisiin tulla julkisuuteen.
Itse asiassa keskustelu "eiaiheesta" oli jopa erittäin asiallista sillä siellä ei herjattu ketään henkilökohtaisesti, ei harjoitettu rasismia eikä pedofiliaa tms.

Mitä tulee esim. minun henkilökohtaisen kantaan ko. nimeltämainitsemattomaan asiaan niin olen ehdottomasti sen puolesta että "SE" on jollakin tapaa totta mutta vastustan ehdottomasti sen liepeillä pyörivää laajamittaista ns. valkoista valehtelua. Tällä vaan kustaan omaan taskuun (eli niiden, joihin luen myös itseni, jotka uskovat "SIIHEN" ja pyrkivät toimimaan "SITÄ" vastaan).
Valkoisilla valheilla ei saavuteta koskaan mitään pitkällä tähtäimellä karkkikauppaa isommissa aiheissa ja sillä annetaan ainoastaan aseita vastustajan käsiin.

Valitettavasti.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Notreal » 29.01.2010 18:33

Aiheesta jota emme käsittele, en siis kirjoita:
Tulkoon ilmastonmuutos.
Tulkoon se niin nopeasti, ettei ihmiskunta ehdi siihen sopeutua.
Sukupuuttoon emme kuitenkaan kuole ( jos maapallo ihmisiä ylipäänsä kaipaa ).
Tämä voisi olla maapallon pelastus.
Nykyihminen on tuhonnut ja saastuttanut viimeisen 300 vuoden aikana lähes kaiken
mitä on pystynyt. Onko meillä oikeasti lupa kutsua itseämme "luomakunnan kruunuiksi"
tai pitää itseämme missään määrin korvaattomina ( tarvisisiko kaltaistamme tuhoajaa edes korvata )?
Jos käynnissä oleva ilmastonmuutos tuhoaisi ihmislajin minimiin, olisi se ehkä parasta
mitä maapallolle olisi tapahtunut vuosisatoihin ja saattaisi siten pelastaa niin arvokkaan pallomme...
Itse ihminen ei siihen kaikessa viisaudessaan pysty, koska viisaus yhden päässä ei koske kaikkia.
Eikä nykyinen viisaus ole pelastamassa palloa, se on vain turvaamassa nykyisen elintasomme,
muiden ja tämän pallomme kustannuksella.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 29.01.2010 18:37

Perskele poijat - ei nyt kuitenkaan aloiteta aihetta uusiksi täällä. Tämä kun ei ole mikään laituriparlamentti ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Notreal » 29.01.2010 18:41

Veli-Matti kirjoitti:Perskele poijat - ei nyt kuitenkaan aloiteta aihetta uusiksi täällä. Tämä kun ei ole mikään laituriparlamentti ;-)
Minkäs teet, Kari Tapion sanoin: Juna kulkee vaan....
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 29.01.2010 18:46

En minäkään näe mitään mainospalkkia, eikä ole niin väliksikään. Niitä saa suodattaa joka päivä pirusti omasta sähköpostistaan pois. Täällä saa olla rauhassa. Ja nyt kun olen jo tottunut tähän - niin olen tottunut. Vaikka minäkin olen konservatiivi, niin kuin kaikki muutkin, jotka kaipaavat vanhaa ja vastustavat muutosta. :-) :-) ;-)
Donna 28

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Notreal » 29.01.2010 19:01

Donna 28 kirjoitti:En minäkään näe mitään mainospalkkia, eikä ole niin väliksikään. Niitä saa suodattaa joka päivä pirusti omasta sähköpostistaan pois. Täällä saa olla rauhassa. Ja nyt kun olen jo tottunut tähän - niin olen tottunut. Vaikka minäkin olen konservatiivi, niin kuin kaikki muutkin, jotka kaipaavat vanhaa ja vastustavat muutosta. :-) :-) ;-)
Donna 28
Sanoisin että poliitikon ainesta... 8o
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Pekka Huhta
Viestit: 936
Liittynyt: 14.04.2003 10:33
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta » 30.01.2010 16:45

Mä olen toiminut tämän Kööpenhamina-ketjun kanssa taitamattomasti ja jopa asiattomasti ja pyydän sitä anteeksi. Yritän selittää.

On raskasta ja tuskallista huomata, että elämän tärkeimmistä asioista voi muotoutua taakka. Mulle tämän saitin ensimmäisten versioiden rakentaminen 90-luvun puolessavälissä oli vuosia lähes tärkein asia ja työ, johon laitoin kirjaimellisesti tuhansia tunteja. Nykyisin jäljellä on vain henkinen, itse rakennettu vastuu ja velvollisuus, josta ei pääse irti. Lastaan ei haluaisi hylätä.

Sen sijaan että osaisin täysin rinnoin jaksaa neuvoa ja opastaa kuten vuosia sitten, palsta on enää paikka, jonka ylläpidosta ja sisällön valvonnasta on paljon työtä ja vain hyvin vähän iloa. Tiedän että tämä on tärkeä paikka kaikille teistä, ja palstan olemassaololle on erittäin tärkeät syyt - ne samat, joiden vuoksi koko sivusto alunperin rakennettiin. On tärkeää, että puuvenetietous, osaaminen ja puuveneiden edustamat arvot säilyvät.

Tämä on nyt taustaa sille, miksi toimin niin taitamattomasti ja ehkä typerästi tuossa ilmastonmuutosketjussa kuin nyt toimin. Kun aika on rajallinen ja palstan moderoinnista on tullut vain ilotonta vastuuta, niin viimeinen mitä kaipaan sotkemaan maailmaa on joku saatanan ilmastoväittely, johon pitäisi ottaa kantaa, toimia ja vahtia ettei kellään kaadu asiassa vati. Lopulta se jolta vati kaatui olin minä itse. Yritin sitä pitkittää ja pitkittää, mutta kun niin lopulta kävi, niin reaktio oli sitä typerämpi. Ylläpidon pitäisi jaksaa pysytellä objektiivisena, vaikka aihe olisi kuinka paljon omia arvoja vastaan. Se että harkinta petti noinkin pahasti todistaa varmaan sen puolesta, että minulla ei enää ole riittävää arvostelukykyä pitää tätä palstaa pystyssä.


Olen tämän prosessin yhteydessä harkinnut äärimmäisen vakavasti koko tunnukseni poistoa ja lopullista poistumista palstalta. Tekisi mieli sanoa, että ihan sama mitä täällä tapahtuu, mutta en silti voi. Ne syyt joiden vuoksi palsta on alun perin perustettu eivät ole muuttuneet mihinkään, eikä sitä muuta millään tavalla yhden ihmisen motivaatiomonttu.

Olen nyt siirtänyt ketjun pois silmistä. Se voi olla jälleen yksi typeryys lisää puoleltani, mutta en totta vie jaksa enää välittää. En jaksanut ruveta sitä muokkaamaankaan.

En halua sanoa, että poistun palstalta, mutta on melko todennäköistä etten tämän jälkeen juuri aio palstaan, sen sisältöön tai ylläpitoon puuttua. Nyt ei enää jaksa, minulla ei ole enää tähän voimaa.

Pekka

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Kommentteja uudesta ulkoasusta ja muusta

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 30.01.2010 18:31

Elä Pekka helevetissä ripottele turhaan tuhkaa päähäsi.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin