bilteman myrkky

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
harri.alen
Viestit: 45
Liittynyt: 01.07.2014 16:08

bilteman myrkky

Viesti Kirjoittaja harri.alen » 11.02.2017 23:04

On Akan pohjassa nyt Hempelsin Basic. Tuli käytyä Biltemassa ja tsekkasin maalivalikoimaa. Jostain luin, että biltemamaalit on ihan hyviä. No purkin kyljessä luki,että sopii laittaa kovan tai puolikovan myrkyn päälle tämä maali, alle 25 solmun vauhtiin. Akan huiput on 7,5 knots, hyvässä myötä aallossa. Basic ilmeisesti pehmeä, eli voiko vetää Biltemamaalin päälle? Busterin pohjaan vedän kyllä biiltemamaalin, kun maksaa 50 € vähempi kuin Alusafe.

Avatar
Edisan
Viestit: 38
Liittynyt: 08.07.2015 10:05

Re: bilteman myrkky

Viesti Kirjoittaja Edisan » 12.02.2017 10:14

En suosittele.
Basic on tosiaan liukeneva ja pehmeä antifouling maali.
Pehmeän päälle ei kannata laittaa mitään muuta kuin samaa vanhaa tavaraa.
Jos meinaat vaihtaa Bilteman maaliin suosittelen hiomaan vanhan maalin pois.
Jos on myrkky alla niin hionta sillee, että pohja on myrkyllä.

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Re: bilteman myrkky

Viesti Kirjoittaja Ande » 12.02.2017 21:05

Voihan siihen väliin laittaa sulkukerroksen ja sen jälkeen voi maalia vaihtaa mutta onhan sekin aika lotraamista..
E mare libertas

Avatar
stuuvari
Viestit: 315
Liittynyt: 05.09.2014 21:02

Re: bilteman myrkky

Viesti Kirjoittaja stuuvari » 13.02.2017 10:48

Mitä on se sulkukerros..

harri.alen
Viestit: 45
Liittynyt: 01.07.2014 16:08

Re: bilteman myrkky

Viesti Kirjoittaja harri.alen » 13.02.2017 11:38

Näinpä ajattelin, kiitos vahvistuksesta. Jatketaan Basicillä, eipä sekään nyt hinnalla ole pilattu. Kyllä sen kerran vuoteen vetää, kun muutenkin pitää..eikun saa tervata kyljet.

MÖsteri
Viestit: 1230
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: bilteman myrkky

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 13.02.2017 11:56

Moi,

Pakko kommentoida... Mun mielestä Bilteman myrkky, Hempels Basic ja Blakes Cruisingin punainen ovat jokseenkin samaa maalia. Näyttävät samalta, haisevat samalta ja toimivat samalla tavoin. Olen maalaillut näillä fiskarin pohjaa melko vapaasti vaihdellen, ja ei ole ollut mitään ongelmaa. Samoin olen kaadellut ylivuotisista purkeista pohjat yhteen, ja maalannut sitten sillä seoksella. Sekin toimi.
Yhtenä vuonna maalailin puoli pohjaa H:lla ja toisen puolen B:llä. Ihan samanlaiset ne olivat syksyllä.

Punasävyssä on pieni ero, siksi olen tasannut värin sekoittamalla. :))

Ja jos nyt joku ihmettelee, että miksi näin olen puuhannut, niin syynä on se, että paikallisessa putkiikissa oli jonain keväänä saantivaikeuksia yhden maalin suhteen. Siinä vaihtui maali.. Ja sitten toissa keväänä oli Raision Prisma remontissa, ja siellä myytiin taas yhtä maalia tosi hyvällä tarjouksella pois, niin ostin monen vuoden pohjamaalit kerralla. Ja sitten on tullut yhdisteltyä kaikki vanhat purkit maalatessa, ettei mene hukkaan.... :)

Vastaa Viestiin