Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: 25.06.2015 22:10
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Eli tarkoitatko että jos laturissa on w liitin niin voin asentaa myös bensamittarin?
Laturini on Hitachi LR 155-20. Mahtaako siinä olla w liitintä?
Ja taas uusi kysymys
Pilssipumppuja tulee kaksi. Toinen tulee takatilaan, moottorin taakse missä alkuperäinenkin pumppu oli. Mutta mihin laittaisin toisen? Pilssi on suht tasapohjainen. Moottorin alle ei varmaan kannata laittaa, mikä tarkoittaa että pumppu melkein tulisi hytin sisälle. Miten pitkälle sisälle se kannattaisi laittaa ja mihn poistoreikä kylkeen?
Nyt on projekti edennyt siihen pisteeseen että koko vene on lakattu 7 kerrosta ja yksi välihionta neljännen jälkeen. Nyt seuraavaksi toinen ja viimeinen välihionta jonka jälkeen 8 kerros. Molemmat katot olen maalannut otexilla ja yhden kerroksen miranolilla, ja sama juttu koske kaikki uudet trallit. Kaksi vanhaa trallinosaa olen poistanut vanhat maalit, ja perttmyksekseni siitä syntyi ikävä maakellarinhaju. Kun on asunut hometalossa ja työtä tehnyt hometalossa ja lapset käyvät homekoulua, niin olisi edes vene homeeton... En tiedä mitä tehdä, saako hajun tai haitan pois vai onko vain teetettävä uudet trallinosat...
Irto-osia olen myös lakkaamaasa mutta vasta 3 kerros takana. Kun kaikki yllämainitut ovat valmiit alkaa vissiin kasaaminen! Ja sähkötyöt. Sitä olen innolla odottanut! Ja nyt olen tilannut piuhaa ja muuta svb:stä...
Ottaisin kuvia mutta pahuksen puhelin jo aivan täynnä venekuvia eri vaiheista ja ongelmista
Laturini on Hitachi LR 155-20. Mahtaako siinä olla w liitintä?
Ja taas uusi kysymys
Pilssipumppuja tulee kaksi. Toinen tulee takatilaan, moottorin taakse missä alkuperäinenkin pumppu oli. Mutta mihin laittaisin toisen? Pilssi on suht tasapohjainen. Moottorin alle ei varmaan kannata laittaa, mikä tarkoittaa että pumppu melkein tulisi hytin sisälle. Miten pitkälle sisälle se kannattaisi laittaa ja mihn poistoreikä kylkeen?
Nyt on projekti edennyt siihen pisteeseen että koko vene on lakattu 7 kerrosta ja yksi välihionta neljännen jälkeen. Nyt seuraavaksi toinen ja viimeinen välihionta jonka jälkeen 8 kerros. Molemmat katot olen maalannut otexilla ja yhden kerroksen miranolilla, ja sama juttu koske kaikki uudet trallit. Kaksi vanhaa trallinosaa olen poistanut vanhat maalit, ja perttmyksekseni siitä syntyi ikävä maakellarinhaju. Kun on asunut hometalossa ja työtä tehnyt hometalossa ja lapset käyvät homekoulua, niin olisi edes vene homeeton... En tiedä mitä tehdä, saako hajun tai haitan pois vai onko vain teetettävä uudet trallinosat...
Irto-osia olen myös lakkaamaasa mutta vasta 3 kerros takana. Kun kaikki yllämainitut ovat valmiit alkaa vissiin kasaaminen! Ja sähkötyöt. Sitä olen innolla odottanut! Ja nyt olen tilannut piuhaa ja muuta svb:stä...
Ottaisin kuvia mutta pahuksen puhelin jo aivan täynnä venekuvia eri vaiheista ja ongelmista
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: 20.11.2009 21:04
- Paikkakunta: Lpr
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Seesell kirjoitti:Eli tarkoitatko että jos laturissa on w liitin niin voin asentaa myös bensamittarin?
Laturini on Hitachi LR 155-20. Mahtaako siinä olla w liitintä?
Oletettavasti laturissa ei ole W-liitintä. "Anschluss: B+ / B- / R / L"Warjo kirjoitti: Helpommaksi ja halvemmaksi tulee luultavasti dieselille tarkoitettu kierrosnopeusmittari.
https://kohl24.de/de/lichtmaschinen/lic ... -55-ampere
Raudassa ei ole raha hukassa...
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: 25.06.2015 22:10
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Moi!
Tässä kuvia tämän hetken tilanteesta. Paljon on jo tehty mutta paljon on myös tekemättä. Nyt on vene siis lakattu 7 krt ja odottaa toista välihiontaa ja sen jälkeen viimeistä, eli kahdeksatta lakkakerrosta. Katot on maalattu kerran otexilla ja kaksi kerrosta miranolilla. Niiden lopputulos ei ole toivotunlainen, epätasaisuuksia löytyy enkä huoli sellaisia... Joten ajattelin vetää vielä kolmannen kerran. Sisällä on lakattu muistaakseni 3 tai 4 krt. Siellä ajattelin vetää vielä pari kerrosta, ehkä ilman enempiä välihiontoja. Irto-osia olen lakannut kolme kertaa ja niitä odottaa vielä 5 kerrosta ja ehkä joku välihionta. Trallit vedin kerran otexilla ja pari kertaa miranolilla. Saatan vielä vetää kolmannen kerroksen, saas nähdä...
Kun kaikki irto-osat ja katot ym ovat mielestäni valmiit, yritän sovittaa uudet trallit paikoilleen, sitten teen ulkopuolisen viimeisen, eli toisen välihionnan, sitten joidenki saumojen veto mustalla 291l:llä ja kahdeksannen lakkakerroksen. Sen jälkeen ajattelin vetää kaikki sähköt ja laitteet. Tämän jälkeen sisustuksen kasaaminen, katon asentaminen, dieseltankin asennus, ikkunoiden asennus, moottorin ja kaikki siihen liittyvien asenns, eliönestomaalin veto,
Täytyy kyllä myöntää että alan olla aika väsynyt tähän projektiin. Vaikka varmaan aika loppum etreillä ollaan, niin siitä huolimatta joka käynti hallilla tuntuu kuin ei vaan jaksaisi ottaa pensseli tärpätistä eikä avata maalipurkkia.... Joutuu pakoittamaan itsensä hommiin.
On niin kova tsemppi ollut koko ajan päällä että ehtisin kesäksi kipparoimaan että ei enää tiedä mistään mitään ka kaikki ajatukset, suunnitelmat ja unelmat menevät ihan sekaisin.
Nyt viimeksi totesin että venepaikka tulevallemkaudelle maksaisi 635€ jos veneen haluaa sellaiselle paikalle että se on kätevästi lähellä ka benettä voi jetken mielikojteesta lähteä retkeilemään.... Halpaa huvia :( Omassa rannassa ei voi pitää venettä muuta kuin ylösvedettynä koska ruotsinlaivat tekevät niin isoja aaltoja meidän kojdalla että,en uskaltaisi poijuun jättää, ja laiturimme meni murskaksi jo kymmenkuntamvuptta sitten juuri näistä,aalloista johtuen. Eikä muuten ollut mikään ihan pilipalilaituri vaan kunnon kivi/betoni systeemi...
Joopajoo....
Tässä kuvia tämän hetken tilanteesta. Paljon on jo tehty mutta paljon on myös tekemättä. Nyt on vene siis lakattu 7 krt ja odottaa toista välihiontaa ja sen jälkeen viimeistä, eli kahdeksatta lakkakerrosta. Katot on maalattu kerran otexilla ja kaksi kerrosta miranolilla. Niiden lopputulos ei ole toivotunlainen, epätasaisuuksia löytyy enkä huoli sellaisia... Joten ajattelin vetää vielä kolmannen kerran. Sisällä on lakattu muistaakseni 3 tai 4 krt. Siellä ajattelin vetää vielä pari kerrosta, ehkä ilman enempiä välihiontoja. Irto-osia olen lakannut kolme kertaa ja niitä odottaa vielä 5 kerrosta ja ehkä joku välihionta. Trallit vedin kerran otexilla ja pari kertaa miranolilla. Saatan vielä vetää kolmannen kerroksen, saas nähdä...
Kun kaikki irto-osat ja katot ym ovat mielestäni valmiit, yritän sovittaa uudet trallit paikoilleen, sitten teen ulkopuolisen viimeisen, eli toisen välihionnan, sitten joidenki saumojen veto mustalla 291l:llä ja kahdeksannen lakkakerroksen. Sen jälkeen ajattelin vetää kaikki sähköt ja laitteet. Tämän jälkeen sisustuksen kasaaminen, katon asentaminen, dieseltankin asennus, ikkunoiden asennus, moottorin ja kaikki siihen liittyvien asenns, eliönestomaalin veto,
Täytyy kyllä myöntää että alan olla aika väsynyt tähän projektiin. Vaikka varmaan aika loppum etreillä ollaan, niin siitä huolimatta joka käynti hallilla tuntuu kuin ei vaan jaksaisi ottaa pensseli tärpätistä eikä avata maalipurkkia.... Joutuu pakoittamaan itsensä hommiin.
On niin kova tsemppi ollut koko ajan päällä että ehtisin kesäksi kipparoimaan että ei enää tiedä mistään mitään ka kaikki ajatukset, suunnitelmat ja unelmat menevät ihan sekaisin.
Nyt viimeksi totesin että venepaikka tulevallemkaudelle maksaisi 635€ jos veneen haluaa sellaiselle paikalle että se on kätevästi lähellä ka benettä voi jetken mielikojteesta lähteä retkeilemään.... Halpaa huvia :( Omassa rannassa ei voi pitää venettä muuta kuin ylösvedettynä koska ruotsinlaivat tekevät niin isoja aaltoja meidän kojdalla että,en uskaltaisi poijuun jättää, ja laiturimme meni murskaksi jo kymmenkuntamvuptta sitten juuri näistä,aalloista johtuen. Eikä muuten ollut mikään ihan pilipalilaituri vaan kunnon kivi/betoni systeemi...
Joopajoo....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: 15.03.2009 20:45
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Komean näköinenhän se on, kyllä itselläkin on monta kertaa remontissa ollut hetkiä ettei vain jaksa.Pikkuhiljaa niistä on päästy yli ja nyt on finaalihetket lähellä. Samalla kun pääset sisustan ja uusien sähköjen kimppuun niin minusta ainakin se oli mukavaa kun pääsi laittamaan kokonaan uutta tekniikkaa paikoilleen.
Tsemppiä!
Tsemppiä!
-
- Viestit: 562
- Liittynyt: 07.03.2014 10:24
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Hieno on!! Nyt kaikki tsemppaamaan että saadaan mies vesille vielä tänä suvena ;)
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: 25.06.2015 22:10
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Kiitos, kiitos
Törmäsin taas vanhaan mastooni. Olen ottanut sen paloihin ja se pitäisi koota uudestaan. Mutta nyt mietin, että lakkaisinko erilliset osat ensin ja sitten kokoan valmiit lakatut osat kasaan, vai teenkö mielummin niin että kokoan kaikki palat, paitsi valaisimet, ja lakkaan maston kokonaisuudessaan vasta kun se on koottu ja sähköt ja valaisimet tämän jälkeen?
Törmäsin taas vanhaan mastooni. Olen ottanut sen paloihin ja se pitäisi koota uudestaan. Mutta nyt mietin, että lakkaisinko erilliset osat ensin ja sitten kokoan valmiit lakatut osat kasaan, vai teenkö mielummin niin että kokoan kaikki palat, paitsi valaisimet, ja lakkaan maston kokonaisuudessaan vasta kun se on koottu ja sähköt ja valaisimet tämän jälkeen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Staffe
- Viestit: 96
- Liittynyt: 19.06.2016 20:36
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Moro Seesell!
Upean näköistä jälkeä tekisin nyt niin että jatkaisin nyt niillä asioilla jotka ovat kriittisimmät veneen vesillelaskua ja tämän kesän suhteen, esim moottori, sähköt, eliönestomaalit ja sellaiset. Sitten voi katsoa mikä fiilis on kun ne on tehty että haluaako vielä fiksailla muita juttuja kuten vaikkapa lisälakkausta sisällä jossa sinulla on on jo 3-4 kerrosta lakkaa. Muuten sulla menee kohta fiilis koko hommasta..
Laituripaikka mestästäessäni kävin kaikki lähi venekerhot läpi ja listasin hinnat, todella suuria eroja löytyi ja sen myötä sopivin. suosittelen siis jos et ole selvittänyt.
Maston kanssa tekisin niin että kasasin ensin ja lakaisin sitten kokonaisuuden. Näin saisi yhtenevät pinnan koko maston osalta
Tsemppiä! Kyllä se siitä
T. Staffe
Upean näköistä jälkeä tekisin nyt niin että jatkaisin nyt niillä asioilla jotka ovat kriittisimmät veneen vesillelaskua ja tämän kesän suhteen, esim moottori, sähköt, eliönestomaalit ja sellaiset. Sitten voi katsoa mikä fiilis on kun ne on tehty että haluaako vielä fiksailla muita juttuja kuten vaikkapa lisälakkausta sisällä jossa sinulla on on jo 3-4 kerrosta lakkaa. Muuten sulla menee kohta fiilis koko hommasta..
Laituripaikka mestästäessäni kävin kaikki lähi venekerhot läpi ja listasin hinnat, todella suuria eroja löytyi ja sen myötä sopivin. suosittelen siis jos et ole selvittänyt.
Maston kanssa tekisin niin että kasasin ensin ja lakaisin sitten kokonaisuuden. Näin saisi yhtenevät pinnan koko maston osalta
Tsemppiä! Kyllä se siitä
T. Staffe
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: 25.06.2015 22:10
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Moi taas pitkästä aikaa!
Ollut vähän touhuja tuon paatin kanssa...
Pari nopsaa ja ihmeellistä kusymystä taas jotka, kuten tapaani kuuluu, eivät taida liittyä aiheeseen millään tavalla
Eli, venerekisteröintiasiaa: jos vene on yli 5,5m tai yli sen 20hv niin pitää rekisteröidä, ja silloin pitää olla rumat numerotunnisteet kyljissä plus veneen nimi ja kotisatama. Tämä pituus, onko se mistä mitattu? Mulla on kuvan mukainen x mitta 6,11m mutta vesilinjapituus on varmaan alle sen 5,5m.
Haluaisin olla liimaamatta tarrakirjaimia koko kylki täyteen enkä haluaisi uusia kylttejä mihin niitä kiinnittää. Haluan puhtaan "sleekin" ja alkuperäisen ulkonäön.
Ja sitten niihin kirjaimiin. Minimikoko ym on asetettu, mutta onko laatueroja eri kauppojen kirjaimissa? Motonetissä maksaa kirjaimpari 5€/kpl, eli jos veneen nimeksi tulee Esmeralda-Victoria ja kotisatama on Kiimasuo, niin kirjainten arvo nousee nopeasti yli veneen arvon. Tai siis onhan tämä tietenkin yksi tapa korottaa koko veneen jälleenmyyntihintaa. Voi myydessä aina vedota siihen että: " hei, veneessä pn ihka uudet kirjaimet ja kaikki...."
Niin, siis ottavatko tarrakirjaimet hyvin kiinni puupintaan? Biltemassa voi olla vähän edullisemmat ja Puuilossa myös, mutta soveltuvatko nämä venekäyttöön? Motonetin kirjaimet olivat ainakin juuri veneosastolla, joten oliskohan niin että ne on juuri venekäyttöön tarkoitettuja ...?
Ja sitten pitää varmaan lakata se sama 8 kerrosta kun muihinkin irto-osiin?
On tässä varmaan muutakin kysyttävää mutta nyt on pakko palata veneen kimppuun...
Ainiin, päätin säästäsyistä että veneen nimi säilyy Yanana, ja paikkakunnaksi tulee Åbo! Näin säästyy monta kymppiä!
Ollut vähän touhuja tuon paatin kanssa...
Pari nopsaa ja ihmeellistä kusymystä taas jotka, kuten tapaani kuuluu, eivät taida liittyä aiheeseen millään tavalla
Eli, venerekisteröintiasiaa: jos vene on yli 5,5m tai yli sen 20hv niin pitää rekisteröidä, ja silloin pitää olla rumat numerotunnisteet kyljissä plus veneen nimi ja kotisatama. Tämä pituus, onko se mistä mitattu? Mulla on kuvan mukainen x mitta 6,11m mutta vesilinjapituus on varmaan alle sen 5,5m.
Haluaisin olla liimaamatta tarrakirjaimia koko kylki täyteen enkä haluaisi uusia kylttejä mihin niitä kiinnittää. Haluan puhtaan "sleekin" ja alkuperäisen ulkonäön.
Ja sitten niihin kirjaimiin. Minimikoko ym on asetettu, mutta onko laatueroja eri kauppojen kirjaimissa? Motonetissä maksaa kirjaimpari 5€/kpl, eli jos veneen nimeksi tulee Esmeralda-Victoria ja kotisatama on Kiimasuo, niin kirjainten arvo nousee nopeasti yli veneen arvon. Tai siis onhan tämä tietenkin yksi tapa korottaa koko veneen jälleenmyyntihintaa. Voi myydessä aina vedota siihen että: " hei, veneessä pn ihka uudet kirjaimet ja kaikki...."
Niin, siis ottavatko tarrakirjaimet hyvin kiinni puupintaan? Biltemassa voi olla vähän edullisemmat ja Puuilossa myös, mutta soveltuvatko nämä venekäyttöön? Motonetin kirjaimet olivat ainakin juuri veneosastolla, joten oliskohan niin että ne on juuri venekäyttöön tarkoitettuja ...?
Ja sitten pitää varmaan lakata se sama 8 kerrosta kun muihinkin irto-osiin?
On tässä varmaan muutakin kysyttävää mutta nyt on pakko palata veneen kimppuun...
Ainiin, päätin säästäsyistä että veneen nimi säilyy Yanana, ja paikkakunnaksi tulee Åbo! Näin säästyy monta kymppiä!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: 25.06.2015 22:10
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Ai niin, ja sitten vielä tällainen:
Dieseltankki on kooltaan n.40 litraa metallinen cylinterinmuotoinen säiliö. Se oli seissyt koskemattomana 5-10vuotta n.5-7 litraa dieseliä sisällään. Viime keväänä tyhjensin sen ja siitä lähtien se on ollut tyhjä. Mitä nyt pitäisi tehdä? Pitääkö se puhdistaa jollai, jossain vai panenkomletkut kiinni, tankki täyteen ja menoksi? Kuka puhdistaa tällaisia jos tarve olisi?
Dieseltankki on kooltaan n.40 litraa metallinen cylinterinmuotoinen säiliö. Se oli seissyt koskemattomana 5-10vuotta n.5-7 litraa dieseliä sisällään. Viime keväänä tyhjensin sen ja siitä lähtien se on ollut tyhjä. Mitä nyt pitäisi tehdä? Pitääkö se puhdistaa jollai, jossain vai panenkomletkut kiinni, tankki täyteen ja menoksi? Kuka puhdistaa tällaisia jos tarve olisi?
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: 25.06.2015 22:10
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Ai juu, vielä kysymys ohjausvaijerista. Alkuperäinen on aikalailla huono mutta kannattaako hankkia uutta joka muovilla päällystetty vai ilman? Ratin alla kaksi plokia ja samoin perässä...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: 25.06.2015 22:10
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
No kylläpä on hiljaista
Taitaa kelit olla liian hyvät ja kaikki veneissään puuhaamassa
Täällä ollaan puuhailtu vaikka mitä... Seuraavaksi vedän viimeiset lakat koko paattiin. Sen jälkeen taitaa olla kaikkien irroitettujen tavaroiden asentaminen, kuten katot, penkit, sähköt, ym ym... Mutta kiva on että ei tarvitse purkaa mitään ja että pinnatkin on viittä vaille valmiit.
Taitaa kelit olla liian hyvät ja kaikki veneissään puuhaamassa
Täällä ollaan puuhailtu vaikka mitä... Seuraavaksi vedän viimeiset lakat koko paattiin. Sen jälkeen taitaa olla kaikkien irroitettujen tavaroiden asentaminen, kuten katot, penkit, sähköt, ym ym... Mutta kiva on että ei tarvitse purkaa mitään ja että pinnatkin on viittä vaille valmiit.
-
- Viestit: 2173
- Liittynyt: 12.03.2005 16:31
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Viranomaispalvelut ovat saatavissa myös toisella kotimaisella jos on ongelmia luetun ymmärtämisessä.
https://www.trafi.fi/sv/batliv/batregis ... ringsplikt
Eihän tuossa runkopituudessa luulisi olevan mitään epäselvää???
https://www.trafi.fi/sv/batliv/batregis ... beteckning
Eikä tuossa lue mitään veneen nimestä tai kotipaikasta, ainoastaan rekisterinumerosta, veneen nimi ja kotipaikka voi olla kirjainkooltaan/tyypiltään vapaavalintaisia.
https://www.trafi.fi/sv/batliv/batregis ... ringsplikt
Eihän tuossa runkopituudessa luulisi olevan mitään epäselvää???
https://www.trafi.fi/sv/batliv/batregis ... beteckning
Eikä tuossa lue mitään veneen nimestä tai kotipaikasta, ainoastaan rekisterinumerosta, veneen nimi ja kotipaikka voi olla kirjainkooltaan/tyypiltään vapaavalintaisia.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: 15.03.2009 20:45
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Yksi paikka missä nuo kirjaimet ei kauheasti häiritse on veneen sivuikkunat. Itse liimasin ne siihen.
Tankki kannattaa varmasti aina puhdistaa roskista pois ja jos veden kanssa lotraa niin kuivata huolellisesti/antaa kuivua. Jos se ei likainen ole niin ei muuta kun aineet sisään ja menoksi.
Tankki kannattaa varmasti aina puhdistaa roskista pois ja jos veden kanssa lotraa niin kuivata huolellisesti/antaa kuivua. Jos se ei likainen ole niin ei muuta kun aineet sisään ja menoksi.
-
- Viestit: 562
- Liittynyt: 07.03.2014 10:24
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Noihin tarroihin sen verran että kannattaa varmaan liimata lakan päälle eikä suoraan puulle? helpompi sitten ehkä poistoin jos joskus tarvii. Pysyy kyllä! ja lakan allehan nekin tulevina keväinä jää? Tai sitten tosiaan siihen ikkunaan.
Rekisterinumero kait ainoa pakollinen. Tuskimpa siitä mitään sanomista tulee vaikkei olis veneen nimeä lainkaan merkitty mihkä. Ei kai se nimi muutoinkaan mikään pakollinen veneellä ole??
Ei mun autolla, eikä moottoripyörilläkään mitään nimeä ole =)
Yksi vaihtoehto tuohon nimikylttiin tarroihin on että jos paikkakunnaltasi löytyy vaikka joku kaiverruspaja niin ne voi kaivertaa nimen suoraan muoviin, messinkiin, puuhun tms haluamaasi materiaaliin. Tai vaikka leikata sen tarrasta.(näin itse tein).
Alnperin oli tarkoitus että tarrapaja leikkaa mulle sapluunan jonka avulla maalaan tekstin suoraan veneen kylkeen mutta leikkasivatkin tarran (siis sen keskiosan=)...ei viittiny reklamoida kun ei se mitään maksanutkaan =)
Ensimmäisen kesän se oli vain liimattuna lakkaan, ja nyttemmin saanut päälleen kerroksen joka kevät.
Rekisterinumero kait ainoa pakollinen. Tuskimpa siitä mitään sanomista tulee vaikkei olis veneen nimeä lainkaan merkitty mihkä. Ei kai se nimi muutoinkaan mikään pakollinen veneellä ole??
Ei mun autolla, eikä moottoripyörilläkään mitään nimeä ole =)
Yksi vaihtoehto tuohon nimikylttiin tarroihin on että jos paikkakunnaltasi löytyy vaikka joku kaiverruspaja niin ne voi kaivertaa nimen suoraan muoviin, messinkiin, puuhun tms haluamaasi materiaaliin. Tai vaikka leikata sen tarrasta.(näin itse tein).
Alnperin oli tarkoitus että tarrapaja leikkaa mulle sapluunan jonka avulla maalaan tekstin suoraan veneen kylkeen mutta leikkasivatkin tarran (siis sen keskiosan=)...ei viittiny reklamoida kun ei se mitään maksanutkaan =)
Ensimmäisen kesän se oli vain liimattuna lakkaan, ja nyttemmin saanut päälleen kerroksen joka kevät.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 03.08.2010 10:59
Re: Penkit, ovet ym puuosat kunnostus
Perämies löysi edukasta harjatulta messingiltä näyttävää paksua tarrakalvoa.
Printtasin tarvittavat numerot ja merkit peilikuvana A4 tarrapapereille.
Nuo peilikuvat liimasin tarrakalvon selkäpuolelle suojapaperiin (tiivistettynä).
Leikkely printtien mukaan ja syntyneet koukerot kyltteihin.
Printtasin tarvittavat numerot ja merkit peilikuvana A4 tarrapapereille.
Nuo peilikuvat liimasin tarrakalvon selkäpuolelle suojapaperiin (tiivistettynä).
Leikkely printtien mukaan ja syntyneet koukerot kyltteihin.