Mun fiskari

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Vastaa Viestiin
aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 27.03.2014 11:16

aloitan tähän uuden aiheen niin voin kysellä sitten tässä projektin edetessä jos ja kun kysyttävää tulee.
Eli tällainen kippo saatiin eilen vihdoista viimein pihaan. kuvat vähän huonoja kun illalla mitään kuvia nähny ottaa ja tänään nappasin nämä ennen töihin lähtöä

https://www.dropbox.com/s/wpw2y5wmd2gtz ... .24.06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/hs07kbhmybqra ... .23.29.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/ry5nisyg4gfn6 ... .27.16.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut aparaatti, 27.03.2014 11:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja Northling » 27.03.2014 11:19

Moro

Siirräs noi kuvas sinne DB:n julkisiin kansioihin niin vois näkyy muillekki :)

N
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 27.03.2014 11:23

näin äkkiseltään aattelin että
- rapsuttelis tuon pohjamaalin (miranol) pois ja kattois mitä alta paljastuu (jotai punaista maalia siellä näyttäis pilkottavan) ja vetäis vaikka uudet miranolit päälle (?)
vois kokeilla vaikka imeekö kyllästettä läpi ennen maalausta.

- kevyt hionta kylkiin ja lakkaa päälle

- pyhää pietaria pariin haljenneeseen lautaan. sinne halkeamiin vois ehkä kokeilla saada kyllästettä ensin (teippi ulkopuolell ja sisältä litkua?)

- Hiois noi kannet, ikkunanpielet ja toi (kävely) reunus (mikä sitten nimeltään onkaan), niihin kyllästettä ja uus lakka päälle

- sisäpuoli on vielä arvoitus. edellisen omistajan toimesta sinne on vedetty terva/vernissa sekoitus

Tässä nyt jotain mitä mieleen tuli. Tarkoitus olis kuitenkin saada se vesille vielä tänä kesänä.

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 27.03.2014 11:24

Northling kirjoitti:Moro

Siirräs noi kuvas sinne DB:n julkisiin kansioihin niin vois näkyy muillekki :)

N
ei ymmärrä.. ennekin olla sama ongelma ..jos linkitän ne puhelimella niin ne on julkisia mut sit kun yrittää tästä koneelta niin ei ookaan..katotaa mitä saan tehtyä =)

EDIT: kokeiles nyt. Linkitin ne puhelimen kautta IHAN SAMASTA PAIKASTA!!

MÖsteri
Viestit: 1230
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 27.03.2014 13:14

Hyvältä näyttää, ja jäljillä olet Aparaatti, suunnitelma lienee varsin toimiva. Vene on ilmeisesti järvivedessä? Mereen pitäisi olla myrkkymaali pohjaan. Wickströmkö tuota kuljettelee?

Roadmonster
Viestit: 27
Liittynyt: 19.04.2012 15:35

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja Roadmonster » 27.03.2014 13:16

Nyt toimii kuvat.
Hieno vene, mistä päin hän on kotoisin?

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 27.03.2014 13:20

järveen on tulossa juu. (tuohon((Vorssan)) Tammelassa sijaitsevaan lätäkköön nimeltä Pyhäjärvi.
. ja 2 pyttyne wiiikströmmin koneena. Täytynee viikonloppuna yrittää ottaa savut siitä.
Mites muuten tuon koneen käytöstä. Tuossa kun olen videoita katsonut laitteen käytöstä niin tehnyt sellaisen huomion/päätelmän:

ilmeisesti kuuluu avata tuo jäähdytysvesikierron shuntti vasta kun kone käy - ja päin vastoin sulkea se ennen sammutusta. Ilmeisesti siis sen takia ettei tule vesi vahingossa koneeseen. oliko oikea päätelmä?

Summalaisena se myytiin mutta tiedä sitte niistä.
saan ilmeisesti (kunhan myyjä kerkii kaivaa) tiedot edellisestä omistajasta jolla tämä ilmeisesti ollut kauemminkin, niin sitä kautta vois selvittää ehkä historiaakin...sikälimikäli se nyt jaksaa kiinnostaa =)
Viimeksi muokannut aparaatti, 27.03.2014 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 27.03.2014 13:28

oisko ideoita miten/mistä tekis noihin ikkunoihin uudet listat. Nyt ne on ilmeisesti puuta tai sitten maalattua muovia (?) en ole vielä tutkinut sen enempää, mutta puulta näyttäis.
myydäänkö tuollasiat jotain valmista listaa esim jossakin?

vai tehhäänkö nuo siten että ensin tehdäään puusta tuollaista listaprofiilia ja se sitten veden/kuumuuden/vesihöyryn avulla taivutellaan muotoonsa?

MÖsteri
Viestit: 1230
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 27.03.2014 16:09

Just silleen sitä vesikierron hanaa on käyttöohjeessa käsketty käyttämään. En oikein osaa sanoa, että miten todennäköistä vedentulo olisi, mutta tolleen kun pakari puhaltuu melko kuivaksi, niin ei ainakaan tule. Se pitää vaan sit aina muistaa avata, muuten on muutaman minuutin ajon jälkeen pakari todella kuuma..! (kokeiltua...)

Ei tuota välttämättä ole juuri Summassa tehty, mutta mitäs siitä, tyylikäs paatti.

Avatar
Oqu
Viestit: 226
Liittynyt: 16.06.2010 22:15
Paikkakunta: Turkkune

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja Oqu » 27.03.2014 19:55

Morjensta si Aparaatti, ja tervetuloa voorumille!

Veneestä tunnistin että taitaa olla puolituttu mies nimimerkin takana.. Kommeen paatin kyllä löysit itelles, tosta on hyvä aloittaa. Vihdoin tulee edes yks "oikea" vene Pyhäjärvelle! :)

Jos sopii, niin voisin poiketa vilkaisemassa tota, sitten kun taas joskus kotikonnuille kerkeää.
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 27.03.2014 22:49

Toki, tuu poikkee ennenku mä teen sille jotai peruuttamatonta ;)
Pieni konsultaatio voi olla paikallaan

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 27.03.2014 22:51

Sehän pärähti hienosti tulillekin ;)

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 29.03.2014 20:15

tuli siinä jo etukanttakin hiottua.

irroitin bensatankin ja petroolitankin putsausta varten. Ajattelin tehdä petroolitankista "varatankin".
edellinen omistaja kehoitti vaihtamaan nuo messinkitankit muovisiin tms. kun kuulemma tulee jotain mörjää joka tukkii putkistot..
en suostu uskoo etteikö noi toimis =)

huomasin sellaisen seikan että noissa kannessa sijaitsevissa polttoainetankin korkeissa on ilmareikä suoraan tankkiin! Eli vettähän sinne väkisinkin menee. onkohan näihin jo olemassa jotain keksintöä vai keksinkö itse?

ajatus 1.
auton jarruletkusta vääntää pätkän mutkalle niin että ilmanottoaukko osoittaa alaspäin. Putkeeen jenka ja korkkiin vastaava.
huono puoli: se tulee kuitenkin potkittua paskaks tuossa kannella tanssiessa.Toinen huonopuoli: vaikea vääntää siitä mitään siistiä mutkaa.

ajatus2. ehkä parempi.
poraa korkkiin sisäpuolelle isomman rteiän ja siihen jenka. Sitten joku tarpeeksi iso/pitkä putkenpätkä josta alapää tukkoon ja yläpäähän jenka ja pari reikäää. Toimis vähän niinkuin "sakkakuppina".Huono puoli:
täytyy muistaa tyhjentää aina tankatessa ja varsinkin se "varatankki" jota käytetään ehkä vähemmen, täytyy muistaa myös tyhjentää.

Roadmonster
Viestit: 27
Liittynyt: 19.04.2012 15:35

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja Roadmonster » 31.03.2014 15:54

Moi,
Meidän Bella 700:ssa on tankin ilmanvaihto tehty veneen kylkeen, kylkilistan yläpuolelle.
Siinä on sellainen nelikulmainen kromattu tms. läpivienti, jonka suu osoittaa alaspäin.
Huonoa tuossa on se, että kun tankkaa veneen niin välillä nafta ehtii tulvia ilma-aukosta ennenkuin ehtii lopettaa.
Jos tuollaisen laittaisi hytin kylkeen, ylemmäs kuin tankkaus-aukko, se voisi toimia hienosti.
Jonkunlainen pieni messinki-tai RST-peltinen suoja tuollaiselle tavalliselle pienelle 90° läpiviennille voisi olla toimiva myös.
Korkki tietenkin täysin vedenpitävää mallia, ettei sen kautta pääse vettä tankkiin.
Biltemassa näytti olevan sellaisia kuin Bellassa; http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Mootto ... ili-25442/" onclick="window.open(this.href);return false;

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Mun fiskari

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 31.03.2014 20:18

Kiitos vinkistä!
Tuollaisen sais suoraan siihen korkkiinkin mutta tosiaan on sitte siinä potkittavana

Vastaa Viestiin