W-2 ja Dynan rele (nyt oikealla osiolla...)

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Rami_V
Viestit: 14
Liittynyt: 31.07.2008 20:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Rami_V » 02.10.2008 16:03

Mitäs sitten tehdään, kun Latauksen merkkivalo palaa tyhjäkäynnillä ja sammuu kun antaa kierrosta... Samalla voltti mittari näyttää n.12V ja lähtee nousemaan, kun antaa reilusti kierrosta. Eli ei tunnu lataavan muuten kuin isoilla kierroksilla ajettaessa. Kaikki on uutta: Dyna, kuplan rele ja johdot...

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03.10.2008 9:51

Ihan normaalia tasavirtalaturilla että tyhjäkäyntikierroksilla se ei anna tarpeeksi jännitettä. Ja on se dynan lataustehokin jo itsessään melko vaatimaton joten jos on tarvetta enemmälle latauteholle niin dyna pelkäksi startiksi ja siihen rinnalle vaihtovirtalaturi sitten tuottamaan virtaa.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16.03.2007 13:18
Paikkakunta: mustasaari

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 03.10.2008 13:20

Ei niin laiska voi olla ettei viitsi nykästä veivillä pataa käymään,eli heivaa sen dynan puis ja laittaa vaan laturin (näin minä tein),vaikka en sähköä edes juurikaan tarvi ( : Tein kiinnityskappaleen bossin 55Ah laturille vapaisiin reikiin joita tuo dynamallin vauhtipyöränkoppa ei tarvi.Laturi tuli näin dynan paikalle ja hihnapyörä kopan suojaan.

Vastaa Viestiin